نیسان از مجموعه خودروهای متعلق به یک کمپانی ژاپنی است که در حال حاضر توسط خط تولید شرکت زامیاد به تولید می‌رسد. از نام‌های دیگر این خودرو می‌توان به وانت نیسان، نیسان جونیور، نیسان سایپا، کامیونت نیسان، زامیاد و نیسان ون اشاره کرد. در ایران می‌توانید انواع نیسان وانت روباز با اتاقی فلزی، نیسان مسقف با اتاق فلزی، نیسان یخچالی، نیسان کمپرسی یا نیسان تانکری را خریداری نمایید. در ادامه مطالب به نقد و بررسی این خودرو خواهیم پرداخت.

خرید سرسیلندر انژکتور نیسان

خرید سرسیلندر نیسان انژکتور

بیشتر با شرکت نیسان آشنا شویم؟

شرکت نیسان در سال 1993 میلادی در یوکوهامای ژاپن به عنوان یک شرکت ژاپنی-چندملیتی فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت با پیشینه داتسون خود همانند سایر شرکت‌های معتبر فعال در حوزه خودروسازی، برای ارائه یک تولیدکننده انحصاری خودروهای لوکس خود، اقدام به راه‌اندازی شرکت خودروسازی اینفینیتی در آمریکا کرد. این اتفاق به معنای خلق ایده‌های نوآورانه در محصولات جدیدی است که شرکت نیسان به بازار عرضه می‌دارد. در حال حاضر 20 کشور در دنیا خودروهای نیسان را تولید می‌کنند و بیشتر از 160کشور، خدمات پس از فروش آن را ارائه می‌دهند.

به سبب حضور خانم‌ها و آقایان با ملیت‌های مختلف، نحوه و سبک زندگی متفاوت به آن شرکت چندملیتی می‌گویند که باکیفیت‌ترین محصولات را در اختیار افراد قرار می‌دهد و بخش خدمات پس از فروش آن نیز بسیار کارآمد است.

این شرکت در سال 2012 عنوان ششمین خودروساز بزرگ جهان را به خود اختصاص داد. با رقم بالایی که از فروش به‌ دست آورد، در سال 2015 جایگاه خود را به عنوان یکی از قدرتمندترین شرکت‌های خودروسازی در دنیا به تثبیت رساند. این شرکت با بهره‌مندی از متخصصان و محققان کارآمد، درصدد خلق خودروهایی با به‌روزترین فناوری‌های صنعت خودروسازی است. اولویت قرار دادن ایمنی، کیفیت، خلاقیت و نوآوری و رعایت استاندارد‌های این صنعت سبب پیوندی مستحکم بین مردم و این شرکت شده است. یکی از وجوه تمایز برجسته نیسان با سایرین، توجه ویژه آن به محیط زیست و تلاش برای کاهش میزان تولید آلاینده‌ها توسط خودروهای تولیدی خود است.

از گذشته تاکنون کیفیت در تولید و دوام خودروهای ژاپنی، همواره مورد توجه مردم قرار داشته و از نقاط قوت خودروهای تولیدی این کشور به شمار می‌رفت. از جمله مزایای نیسان وانت می‌توان به کیفیت قابل قبول در ساخت و دوام زیاد قطعات اشاره کرد؛ این عوامل توانسته‌اند پس از 10 سال همچنان این خودرو را به عنوان یکی از گزینه‌های پرطرفدار حفظ کنند. علاوه‌بر بنیه ژاپنی این خودرو، مونتاژ نیسان قشقایی توسط پارس خودرو نیز سبب محبوبیت هرچه بیشتر آن شده است.

پارس خودرو در ایران به عنوان یک خودروساز معتبر که سابقه آن به بیش از نیم قرن بازمی‌گردد، با تولید خودرو‌های آمریکایی و تحت عنوان جنرال موتورز ایران به شهرت رسید. از جمله عواملی که سبب شده‌اند تا استانداردهای کیفی این شرکت نسبت به سایرین افزایش یابد می‌توان به تولید خودروهایی محبوب از برندهایی معتبر چون کادیاک و نیسان اشاره کرد؛ همین امر نیز سبب گردیده تا افراد به تولیدات این شرکت اعتماد داشته باشند. شما با استفاده از لوازم یدکی باکیفیت بالا می‌توانید قدرت نیسان آبی را افزایش دهید. این خودرو در حال حاضر در سه مدل گازوئیلی یا همان دیزلی، تک‌سوز و دوگانه سوز تولید می‌شود.

دلیل محبوبیت نیسان وانت در ایران چیست؟

پیش از تاثیرگذاری بسیار تحریم‌ها بر صنعت خودروسازی ایران و از پای درآوردن آن، نیسان قشقایی به تولید رسیده بود. به سبب وجود همکاری تنگاتنگ میان پارس خودرو و نیسان در گذشته، امروزه ماشین‌های ژاپنی سالخورده را همچنان می‌توان خودروهایی کارآمد دانست. حال اگر به‌دنبال خودرویی جهت استفاده طولانی‌مدت هستید، نیسان می‌تواند برای مصارف معمولی گزینه ایده‌آلی باشد. به‌دلیل ابعاد و اندازه قابل قبول این خودرو، می‌توان به آسانی با آن در معابر شهری رانندگی کرد. همچنین پدال‌های نرم و تنظیم مناسب سیستم تعلیق این خودرو سبب شده‌اند تا مشکلات رایج در کراس‌اوور‌ها را هنگام رانندگی با نیسان تجربه نکنید.

نیسان سایپا را به سبب داشتن لوازم یدکی باکیفیت، می‌توان جزء مقاوم‌ترین و کم‌هزینه‌ترین خودرو نسبت به سایرین دانست. به همین منظور یکی از مزایای این خودرو را سهولت در رانندگی می‌دانند. این خودرو پس از مونتاژ در پارس خودرو و همچنین سایپا به عنوان پرفروش‌ترین محصول آن‌ها شناخته شد. نیسان وانت در نهایت با رنگ آبی در ایران شهرتی بسیار یافته و در بسیاری از دورهمی‌ها نیز به عنوان سمبل بدنه‌ محکم نیز از آن یاد می‌شود.

ویژگی ‌های ظاهری نیسان وانت

وانت نیسان دارای بدنه ای سرسخت و ظاهری با رنگ آبی است. ظاهر آن از 40 سال قبل تاکنون هیچ تغییری نکرده و همه آن را با رنگ آبی و با نام نیسان آبی می‌شناسند. در واقع پوشش رنگ آبی کاربنی به رنگ رسمی نیسان زامیاد تبدیل شده است؛ اما در تولید آن از سایر رنگ‌ها همچون سفید نیز استفاده می‌شود. البته تعداد فروش نیسان‌های آبی رنگ به نسبت رنگ‌های سفید آن، بسیار است. نیسان وانت‌ها دارای پنجره جلویی کشیده و بزرگی هستند و چینش چراغ‌های این خودرو به‌صورت عمودی است. نیسان‌ها در ابعاد بزرگ‌تری نسبت به نیسان‌های پراید به تولید می‌رسند.

بررسی میزان ایمنی نیسان وانت

نیسان‌ها در انواع مختلف سایپا، دیزل و زامیاد وارد بازار می‌شوند که ایمنی آن‌ها در سطح برابری با یکدیگر قرار دارد. در واقع نیسان یک خودروی کم ایمن شناخته شده که علاوه‌بر مزایای بی‌شمارش، از ایمنی کمی برخوردار است. البته برای افزایش ایمنی خودرو، برخی از آپشن‌ها به سیستم ترمز آن افزوده شده‌اند تا در هنگام توقف، عملکرد سریعی از خود نمایش دهد. با این وجود این آپشن‌ها نیز تاثیر چندانی بر افزایش ایمنی نیسان نداشته‌اند. سیستم‌های ترمز هر سه مدل نیسان با یکدیگر مشابه هستند. در واقع برای چرخ‌های جلویی این خودرو از ترمز دیسکی و برای چرخ‌های عقب از مدل ترمز کاسه‌ای استفاده شده است.

وزن زیاد نیسان باعث می‌شود تا عملکرد ترمزها برای توقف سریع خودرو با اختلال مواجه گردد؛ از این‌رو رانندگان این خودرو باید در هنگام رانندگی دقت و توجه زیادی داشته باشند. البته به این نکته توجه کنید که بدنه سرسخت خودروی نیسان وانت می‌تواند از جان سرنشینان خود محافظت کند؛ اما در برخی از مواقع ممکن است شدت تصادفات به حدی باشد که جان افراد به خطر بیفتد. البته با استفاده از قطعات و لوازمی باکیفیت می‌توانی آپشن‌هایی را در این مورد به خودروی خود بیفزایید. با استعلام قیمت سرسیلندر نیسان انژکتور و قیمت سایر قطعات مربوطه به نیسان آبی، اقدام به تهیه لوازمی باکیفیتی نمایید.

تفاوت نیسان بار بنزینی و نیسان بار دیزل

این نوع نیسان در محل بارگیری، کپسولی ندارد که این امر باعث شده تا تقاضای خرید آن افزایش یابد. در واقع نبود کپسول در محل بارگیری آن سبب می‌گردد تا راننده بتواند بار بیشتری را با خودرو حمل کند. البته نبودن این کپسول باعث کاهش وزن کلی نیسان نیز می‌شود. همچنین، انواع نیسان‌ مدل دیزل، از قدرت شتاب بالایی برخوردار بوده و می‌توانند با سرعت بهتری حرکت کنند. معمولاً از این نوع خودروها برای جاده‌های بیرون شهری و انتقال بار از شهری به شهرهای دیگر استفاده می‌شود. البته از آن می‌توان برای انتقال بار در درون شهری نیز استفاده کرد.

نیسان‌های تک‌سوز با سوخت بنزینی اغلب قیمت پایین‌تری نسب به نیسان دیزلی دارند. نیسان بنزینی دارای هزینه سوخت کم؛ اما مصرف سوخت بالایی است. نیسان‌های بنزینی تنها به‌دلیل داشتن قیمتی ارزان‌تر مورد توجه قرار گرفته‌اند که افراد پس از خریداری آنها به شغل باربری درون شهری یا برون شهری مشغول می‌شوند. البته هزینه بالای سوخت آن‌ها سبب گردیده تا بیشتر رانندگان از این خودرو تنها برای جابه‌جایی داخل شهری استفاده کنند.

تفاوت نیسان بار بنزینی و نیسان بار دیزل

تفاوت نیسان بار بنزینی و نیسان بار دیزل

مزایای نیسان وانت

در مطالب بالا به معرفی این خودروی باربر پرداخته شد؛ اما بهتر است که با مزایای آن نیز آشنا شوید. برخی از مزایای این خودرو به شرح زیر هستند:

  • توان باربری قابل توجه
  • استاندارد آلایندگی بالا
  • داشتن ضریب دنده بالا
  • مصرف کمتر سوخت
  • ارزان‌تر بودن سوخت نیسان مدل دیزل

آیا نیسان وانت ارزش خرید دارد؟

نیسان وانت از سودآورترین خودروهای باربری است که تاکنون توانسته ارزش خود را در سطح بالاتری از سایر خودروها حفظ کند. در واقع این خودرو به‌دلیل داشتن توان حمل بالای بار، می‌تواند وزن بیشتری تا تحمل نماید. از بهترین مدل‌های نیسان می‌توان به نیسان زامیاد و مدل دیزلی اشاره کرد؛ زیرا این دو از نظر سوخت و کارکرد به مراتب بهتر هستند. باتوجه به لیست قیمت لوازم یدکی نیسان سایپا، باید بدانید که هزینه تعمیرات این خودرو کمی بالا بوده؛ از این‌رو اگر نیسان آبی دارید، پیشنهاد می‌شود که قطعاتی باکیفیتی را برای آن خریداری کنید تا طول عمر آن‌ّا افزایش یابد.

جدول مشخصات فنی نیسان وانت دوگانه‌ سوز و بنزینی

مدل نیسان

نوع موتور تعداد سرسیلندر استاندارد آلایندگی حجم موتور حداکثر قدرت حداکثر گشتاور نوع سوخت ظرفیت مخزن سوخت
نیسان تک‌سوز انژکتوری بنزین 4 سیلندر خطی یورو 4 2400 100 190

بنزینی

65

نیسان دوگانه‌سوز انژکتوری گازسوز 4 سیلندر خطی یورو 4 2400 90 180 بنزین و گاز طبیعی

45

برخی از مشخصات فنی در هر دو مدل دوگانه‌سوز و تک‌سوز انواع نیسان وانت مشابه هستند؛ از این‌رو برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات قطعات و آپشن‌های این خودرو به جدول زیر توجه نمایید.

نیسان وانت تک‌سوز و دوگانه

مشخصات فنی خودرو

ساچمه‌ای برگشت‌پذیر

نوع سیستم فرمان

مستقل جناغی دوبل

نوع اکسل جلو

اکسل صلب با فنر تخت

نوع اکسل عقب

مدل فنر پیچی، کمک فنر و هیدرولیک تلسکوپی دوکاره

سیستم تعلیق جلو

فنر شمش+کمک فنر و هیدرولیک تلسکوپی دوکاره

سیستم تعلیق عقب

دیسکی مجهز به ABS+EBD

نوع ترمز اکسل جلو

کاسه‌ای مجهز به ABS+EBD

نوع ترمز اکسل عقب

مکانیکی روی کاردان

نوع ترمز دستی

بوستر

سیستم تقویتی ترمز

مشخصات فنی نیسان وانت

مشخصات فنی نیسان وانت

سخن پایانی

وانت نیسان مصرف سوخت خوبی داشته؛ به‌صورتی که مدل بنزینی آن می‌تواند برای 100 کیلومتر تنها 13 لیتر بنزین را مصرف کند. جعبه دنده این خودروها دارای 4 دنده اصلی و یک دنده کمکی است. کلاچ نیسان زامیاد به‌صورت تک فشاری بوده و صفحه خشکی با تنظیم هیدرولیکی دارد. این خودرو به‌دلیل داشتن طراحی خوب و قدرتمند می‌تواند بار را با تحمل بالایی حمل کند. این خودرو را در محیط‌های دیگری همچون حمل زباله، آتش‌نشانی و دیگر ارگان‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌دهند. فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی سایپا تمامی لوازم مربوط به این خودروی محبوب را ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *