خودروی ساینا از محصولات شرکت سایپا است که در دسته خودروهای سدان قرار می‌گیرد. ساینا با طراحی زیبا و شکیل، مناسب برای استفاده روزانه و سفرهای طولانی می‌باشد. این خودرو بعد از پراید و تیبا شروع به تولید کرد. این خودرو قیمت نسبتا پایینی دارد و از نظر امنیت و ظاهر بسیار مناسب تر از خودروی پراید می باشد. قیمت سرسیلندر ساینا با توجه به یورو ۴ بودن آن و طراحی آن بسیار مناسب می باشد. مشخصات ساینا 16 سوپاپ به اشتباه در بعضی از مقالات گفته می شود که لازم است بدانیم موتور ساینا 8 سوپاپ است و در ادامه با هم می خوانیم.

ساینا اس

مشخصات ساینا اس

مشخصات فنی ساینا 1500 سی سی یا ساینا 8 سوپاپ

سیستم صوتی: با پشتیبانی از USB، AUX و Bluetooth
صندلی ها: فرمان، چرخ دنده و صندلی راننده قابل تنظیم
سیستم ایمنی: دو پله‌ای با سیستم ترمز ABS و EBD

نوع موتور خطی بنزینی
حجم موتور 1498 سی سی
سیلندر / سوپاپ 4 سیلندر، 8 سوپاپ
تنفس موتور طبیعی
حداکثر قدرت 125 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 141 نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه
جعبه دنده ۵ سرعته دستی
سیستم تعلیق مستقل با نوع مک فرسون در جلو و چند لینک در عقب
شتاب ۱۲.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵
سیستم فرمان هیدرولیکی
نوع بدنه سدان جمع و جور
نوع رینگ فولادی
نوع شاسی یکپارچه
ترمز جلو دیسکی خنک‌شونده
ترمز عقب کاسه‌ای

ابعاد و ظرفیت‌ها

طول ۴۲۱۵ میلیمتر
عرض ۱۶۶۳ میلیمتر
ارتفاع ۱۴۸۴ میلیمتر
فاصله بین محور جلو و عقب ۲۴۱۰ میلیمتر
وزن خالص ۱۰۵۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب ۳۷۰ لیتر
حجم مخزن سوخت ۴۱ لیتر
قطر رینگ ۱۴ اینچ
چرخ جلو و عقب R14 185/60

لازم به ذکر است که این مشخصات ساینا 16 سوپاپ  اشتباه است و ساینا 8 سوپاپ است و برای مدل‌های دیگر ممکن است متفاوت باشد.

ویژگی های موتور ساینا

خودروی ساینا با موتوری 4 سیلندر و 8 سوپاپ به بازار عرضه می‌شود. این موتور با حجم 1500 سی سی قدرتی برابر با 125 اسب بخار و گشتاور 141 نیوتن‌متر ارائه می‌کند. این موتور با سیستم تزریق الکترونیکی سوخت کار می‌کند و ترمز موتور با سیستم ECO روی آن نیز مجهز شده است که به کاهش مصرف سوخت کمک می‌کند. سرسیلندر کامل ساینا به دلیل تولید سفارشات بالا و تولید خودروهای شرکت سایپا دچار کمبود شده است. کارخانه ی بالین تک تامین کننده ی سرسیلندر شرکت سایپا می باشد. به همین دلیل در بازار سرسیلندر کامل ساینا بسیار کم می باشد. طول ماشین ساینا اس ۴۲۱۵ میلیمتر است که مناسب جوانان است.

سرسیلندر کامل ساینا

قیمت سرسیلندر کامل ساینا

تسمه تایم یا تسمه تایمینگ برای هماهنگ کردن حرکت موتور و پیستون‌های آن به منظور ایجاد ترمیم و جابجایی سیلندرها استفاده می‌شود. تسمه دینام هم به عنوان تسمه تنظیم کننده دینام برای تأمین برق مورد نیاز در خودرو به کار می‌رود. قیمت تسمه تایم ساینا را مشاهده کنید.

در مورد تسمه تایم و تسمه دینام خودروی ساینا، باید گفت که این قطعات در تمامی خودروهای با موتور داخل سوز به کار می‌روند و 107 تعداد دندانه ی تسمه تایم ساینا می باشد. قیمت تسمه تایم ساینا را مشاهده کنید. توصیه می‌شود که با تعمیرکاران مجرب و متخصص در این زمینه تماس بگیرید تا بررسی های لازم صورت گیرد و قطعات مناسب و با کیفیت برای خودرو شما انتخاب شود. خرید لوازم یدکی ساینا با قیمت مناسب و کیفیت بالا در آریا پارت صورت می گیرد.

قیمت سرسیلندر ساینا

قیمت سرسیلندر ساینا

تفاوت خودروی ساینا و ساینا اس چیست؟

خودروی ساینا و ساینا اس از دو مدل مجزا و متفاوت هستند. این دو خودرو از لحاظ ظاهری و فنی تفاوت‌هایی دارند. خودروی ساینا از مدل‌های قدیمی‌تر و محبوب سایپا است که به صورت 4 درب سدان و هاچ‌بک تولید می‌شود. ساینا دارای طراحی کلاسیک و خطوط نرم و مدور است. درون خودروی ساینا نیز از مصالح با کیفیت و طراحی ساده استفاده شده است که امکانات اساسی و مورد نیاز را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

اما خودروی ساینا اس که با نام‌های دیگری همچون “ساینا X7” نیز شناخته می‌شود، از مدل‌های جدیدتری است که با استفاده از طراحی ویژه و نوآوری‌های فنی به بازار عرضه شده است. ساینا اس دارای طراحی شیک و خطوط تند و دل‌فریب است که باعث شده تا این خودرو با استقبال خوبی مواجه شود. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به فضای داخلی فراوان و فناوری‌های جدیدی همچون صفحه نمایش لمسی و سیستم اطلاعاتی پیشرفته اشاره کرد. همچنین ساینا اس دارای موتورهای با حجم بزرگتر و پرقدرت‌تری نیز هستند که در نتیجه عملکرد بهتری نیز ارائه می‌دهند.

در کل، ساینا اس از ساینا به عنوان یک مدل جدیدتر، با طراحی شیک‌تر، فناوری‌های پیشرفته‌تر و موتورهای با عملکرد بهتر برخوردار است”

فروشگاه آنلاین آریا پارت عرضه کننده ی قطعات سایپا از برند تیون آپ و دانگیل و پاورگریپ را داراست. تمامی قطعات این فروشگاه دارای گارانتی معتبر می باشند و ارسال به سراسر کشور انجام می شود. برای خرید سرسیلندر ساینا یورو ۴ می توانید از بهنرین مارک سرسیلندر اقدام کنید. لازم به ذکر است با توجه به تولید بالای خودروی ساینا و کوییک در سایئا و نیاز این شرکت به سرسیلندر تیون آپ، تمامی تحویل خودرو ها به سال بعد موکول شده است. بهتر است هرکسی یک تقویم 1402 را تهیه کند و برای تحویل خودروی خود روز شماری کند. البته با توجه به نیاز بالای بازر و عرضه ی کم این محصول در بازار بسیار کالای با ارزشی به شمار می آید و هرکسی بخواهد سرسیلندر کامل ساینا یورو 4 تهیه کند باید انتظار بکشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *