برای شروع و سپس روند ادامه دار کار قطعات ماشین نیاز به بخش های مختلفی دارد. اسبک خودرو انتقال حرکت میل سوپاپ به سوپاپ ها را انجام می دهد. اگر چنانچه هر یک از این قطعات به مشکل بخورد در عملکرد خودرو تاثیر می گذارد و به اصطلاح ماشین بد کار می کند. بهتر است با تک تک قطعات خودرو آشنا باشیم تا بدانیم هر یک چه وظیفه ای دارند و چه تاثیری به دلیل خرابی روی موتور خودرو می گذارند. ادامه ی مقاله را از آریا پارت مطالعه کنید.

اسبک خودرو

موتور های درون سوز چگونه کار می کنند؟

تمام اتومبیل های درون سوز یک محفظه ای دارند که درون آن احتراق اتفاق می افتد. احتراق ترکیب سوخت و هوامی باشد. حال این احتراق باعث رفت و برگشن پیستون درون سیلندر می شود. آشنا هستید که این حرکت رفت و برگشت به وسیله ی میل لنگ صورت می گیرد. بهتر است بگوییم که پیستون ها در این حرکات به صورت دورانی تبدیل می شود.

اینجا نباید از تسمه تایم خودرو و عملکرد آن در موتور غافل شویم. همانطور که در جریان هستید تسمه تایم وظیفه دارد که حرکات میل لنگ و میل سوپاپ را به هم متصل کند و نظم به بدهد. پس حرکت سوپاپ ها توسط میل لنگ و تسمه تایم خودرو کنترل می شود.نظمی که در باز و بسته شدن سوپاپ ها برقرار می شود توسط تسمه تایم انجام می شود و همراه با بالا پایین شدن پیستون ها اتفاق می افتد.

حال بعضی از موتورهای خودرو ها که درون سوز می باشند به وسیله ی اسبک خودرو برای انتقال نیروی میل سوپاپ به سوپاپ ها انجام می شود.

برای خرید سرسیلندر در آریا پارت با گارانتی و قیمت مناسب انتخاب کنید.

اسبک موتور خودرو یا انگشتی چیست و وظیفه ی آن چیست؟

تعدادی از خودرو ها هستند که از طریق اسبک خودرو به آخر ساق سوپاپ ها متصل می شوند. همانطور که در بالا گفته شد حرکات میل سوپاپ ها و سوپاپ ها به وسیله ی اسبک خودرو یا انگشتی صورت می گیرد. این قطعه که مانند یک اهرم کار می کند بین سوپاپ ها و ساق سوپاپ قرار مگیرد و حرکات میل بادامک یا همان میل سوپاپ رابه صورت ضربه ای به سوپاپ ها انتقال نیرو انجام می شود. زمانی که یک طرف اسبک بالا می رود قسمت دیگر آن پایین می باشد و نیرو وارد کرده است.

هنگامی که بادامک می پرخد طرفی بالا می رود و طرف دیگر به پایین می آید و از طرفی آن سکتی که بالا می باشد ساق سوپاپ آزاد می شود و توسط فنری که وجود دارد به بالا بر می گردد. اسبک که یک سوراخ دارد در وسط بدنه اهرم می باشد. به این سوراخ بوش اسبک گفته می شود که میل اسبک از آن عبور می کند.

علائم خرابی اسبک

هنگامی که ماشین در حال کار کردن است و روشن است صدای غیر طبیعی و چق چق مانند از داخل موتور به گوش می رسد که یکی از نشانه های خرابی اسبک است. با توجه به خرابی اسبک موتور خودرو تنظیمات فیلر بهم می ریزد یا دچار اختلال می شود و در این لحظه موتنور دچار لرزش شده و صدا به گوش ما می رسد.

مقاله ای که خوانده شد از آریا پارت می باشد.اما به یک نکته باید اشاره کرد که اسبک موتور هر خودرویی یا بهتراست بگوییم اسبک هر موتور و متفاوت است وساختار آن تفاوت دارد با الباقی اسبک موتور های دیگر و با توجه به قطعات دیگر طراحی شده است.

شما می توانید با خرید سرسیلندر کامل از آریا پارت تمامی قطعات را دارد و مجموعه ای از قطعات را داراست. کافیست یک مجموعه تیون آپ خریداری کنید و دیگر نیازی به تراشکاری و آب بندی نمی باشد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *