برای تشریح آسان تر سیستم سوخت رسانی انژکتوری از مثالی ساده استفاده می کنیم: فرض کنید سیستم انژکتوری ، مثل بدن انسان است. سلسه اعصاب یا رشته های عصبی در تمام نقاط بدن وجود دارند. حسگر های چشایی، بینایی، شنوایی و لامسه و … همگی به یک مرکز که همان مغز هوشمند است متصل هستند. مغز پس از دریافت پیام های عصبی از اعضای بدن آن ها را تحلیل و بررسی کرده سپس فرمان لازم را با توجه به شرایط خاص محیطی به اعضای بدن می دهد. در ادامه ی مطلب از موتورانژکتوری بیشتر می خوانیم. این مطلب توسط آریا پارت تهیه شده است.

عملکرد سنسور اکسیژن

عملکرد سنسور اکسیژن

خرید سرسیلندر خودرو و آشنایی با سیستم انژکتوری آن

در سیستم سوخت رسانی انژکتوری سنسورها ( حسگرها) بجای اعصاب و ECU (الکترونیک کنترل یونیت) بجای مغز انسان و عمگرها بجای اعصای بدن عمل می کند.

ECU اطلاعات لازم را از سنسورهای واقع در نقاط مختلف موتور دریافت کرده با استفاده از برنامه های موجود در حافظه خود به تجزیه و تحلیل اطلاعات می پردازد.سپس دستور لازم را جهت بهتر کارکردن موتور به عملگر ها می دهد. برای خرید سرسیلندر خودرو میتوانید بهترین مارک را انتخاب کنید و از گارانتی معتبر آن استفاده کنید.تیون آپ بهترین سرسیلندر خودرو در ایران تحت لیسانس فرانسه را دارد.

با توجه به رابطه ای بین جسگرها، ECU و عملگر ها گفته می شود، باید به این نکته توجه کرد که اگر سیستم انژکتوری دچار مشکل شد، باید دانست چه پیغامی اشتباهی ، از کدام حسگر به ECU رسیده است که باعث ارسال فرمان نادرست به عملگرها شده است. خرید لوازم یدکی ایرانخودرو با بهترین مارک لوازم یدکی برای مشتری ارائه می شود.

عملکرد ECU در خودرو های موتور انژکتور

مشتری به شما مراجعه کرده و از مصرف بالای سوخت خودروی خود ابراز ناراحتی میکند.لذا در ابتدا باید به دنبال پیام اشتباهی بگردیم که ممکن است یکی از سنسور ها به ECU ارسال کرده است و ECU فرمانی اشتباه به عملگرها (انژکتورها ) فرستاده، باعث مصرف زیاد سوخت شده باشد.

از سنسورهایی که در این زمینه فعال هستند می توان به سنسور دمای مایع خنک ککنده موتور و سنوسور دمای هوای ورودی اشاره کرد؛ اگر این سنسورها دچار ایراد شوند دمای آب موتور و یا هوای ورودی به اشتباه پایین به ECU اعلام شده و تحلیل ECU از این پیغام سرد بودن هوا می باشد. بنا بر این مدت زمان پاشش انژکتور ها افزایش می یابد (حالت ساسات ) . لیست قیمت لوازم یدکی سایپا را می توانید با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت تهیه کنید.

تاثیر سنسور انژکتور در مصرف سوخت در خودروهای انژکتوری

فرض کنید بعد از انجام آزمایشات لازم متوجه خرابی سنسور دمای مایع خنک کننده ی موتور شده اید که دمای آب در خالت گرم بودن خودرو بجای 60 درجه سانتیگراد اشتباهاً -40 درجه سانتیگراد به ECU ارسال می کرده است. ECU پس از دریافت پیام غلط مدت زمان پاشش انژکتور ها را بر حسب سرد بودن هوا زیاد می کرده است. در نتیجه مصرف سوخت خودرو و افزایش می یافته است.

خرید سرسیلندر خوردو از فروشگاه آنلاین لوازم یدکی آریا پارت با گارانتی معتبر و ارسال به سراسر کشور امکان پذیر می باشد. خودروهای کاربرات و خودروهای انژکتور می توانند برای مشاهده ی قیمت سرسیلندر به فروشگاه آریا پارت سر بزنند.

منبع: اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *