به عنوان یک واحد پخش و بازرگانی مطلبی رو خدمت شما میخواهم توضیح بدهم که ممکن است هر لوازم یدکی خورده فروش یا حتی  مصرف کننده بتواند استفاده کند. اعداد روی تسمه تایم نیز نشانگر نوع آن تسمه می باشد. برای اطلاع بیشتر از شناخت تسمه تایم مطلب زیر را که آریا پارت تهیه کرده است با دقت بخوانید:

بررسی عدد روی تسمه تایم

اعداد روی تسمه تایم


اعداد روی تسمه تایم

نحوه خواندن شماره تسمه یکی از دقدقه های مردم و مصرف کننده ها و حتی فروشندگان لوازم یدکی است. اول اینکه به هیچ عنوان تسمه تایم را خم نکنید یا آن را نشکنید. حتی اگر اطمینان کردید که تسمه تایم اصلی می باشد آن را اصلا خم نکید. به دلیل اینکه بافت آن از بین می رود و بعد از بستن تسمه تایم ماشین براحتی پاره می شود. این مطلبی که گفته شد کاملا تست شده است و اگر میخواهید  خسارت ندهید و سوپاپ کج نکنید این کار را اکیدا انجام ندهید.

مطلب بعدی که برای شما میخواهیم توضیح بدهم اعداد روی تسمه تایم که مربوط به نوع آن می باشد. درواقع نحوه خواندن شماره تسمه را در ادامه مي خوانيم:

تسمه تایم پراید 22YU107 که برای خودروی پراید و تیبا و کوییک و ساینا می باشد.

سه رقم اول که 107 می باشد نشانگر این است که تعداد دندانه ی این تسمه 107 تا می باشد.

دو رقم بعدی که حروف YU می باشد نمایانگر مدل تسمه می باشد.که این نوع تسمه ارتفاع دندانه اش 3 میلیمتر می باشد و فاصله ی بین دندانه 8 میلیمتر می باشد.

دو رقم بعدی و آخر در واقع اندازه ی عرض تسمه را نشان می دهد. که برای تسمه ی پراید 22 میلیمتر می باشد.

مشخصات روی تسمه تایم

حال به تعداد دندانه های تسمه تایم های دیگر خودرو ها می پردازیم. در زیر جدول شماره تسمه های خودرو را مشاهده می کنیم که هر خودرو برای خود شماره فنی و تعداد دندانه ی مخصوص خود را دارد:

تسمه تایم 405 114 دندانه می باشد.

تسمه تایم 206 تیپ ۲ 104 دندانه می باشد.

تسمه تایم 206 تسپ ۵ 134 دندانه می باشد.

تسمه تایم موتور ملی EF7 127 دندانه می باشد.

تسمه تایم ال 90 132 دندانه می باشد.

و در ادامه به ترتیب تعداد دندانه ی تسمه تایم زانتیا 136 ُ مزدا 2000 108 دندانه و نیسان دیزل 119 دندانه و تسمه تایم کارا 121 دندانه و تسمه تایم دلیکا 123 دندانه و 124 دندانه می باشد. همچنین تسمه تایم مگان 126 دندانه و تسمه تایم ریو 137 دندانه می باشد.

برای مشاهده ی لیست قیمت تسمه تایم خودرو روی لینک کلیک کنید.

لیست قیمت تسمه تایم خودرو

برای مشاهده ی لیست قیمت تسمه تایم انواع خودرو های داخلی و خارجی با گارانتی 1 سال و 60 هزار کیلومتری اینجا کلیک کنید. همچنین ارسال به سراسر کشور در اسرع وقت به دست مشتری جز تمایزات آریا پارت می باشد. برای خرید لوازم یدکی با چک می توانید با ما در ارتباط باشید.

تسمه تایم CR یا تسمه تایم HNBR خودرو

تمامی تسمه تایم خودرو دارای 4 لایه می باشند. که لایه ی سوم آن cr است یا hnbr. فرق این دو ماده با هم متفاوت است و اگر بخواهم از نظر کیفیت برای شما تفکیک کنم ، تسمه تایم Hnbr  را انتخاب میکنم. این نوع تسمه از نظر مقاومت و استحکام نیز بهتر می باشد. اما تسمه تایم نوع Cr از نظر اقتصادی نیز بصرفه تر است .

 فروش تک و عمده تسمه تایم و تسمه دینام خودروهای سایپا و ایرانخودرو و همچنین چینی و کره ای در فروشگاه آریا پارت با کیفیت بالا و قیمت مناسب . برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت لیست قیمت می توانید در واتس آپ به 09108443188 پیام بدهید.

پیج اینستاگرام: Ariapart.ir

5 دیدگاه در “اعداد و نوشته ی روی تسمه تایم خودرو

  1. محمد گفت:

    سلام.ممکنه تسمه تایمی بخریم و بندازیم ولی شماره اش فرق کنه؟چه اتفاقی میوفته؟

  2. رضا گفت:

    خیلی مطلب مفیدی بود.الان فهمیدم تازه این اعداد چه مفهومی داشتن.

  3. alireza گفت:

    عالی.خیلی پست مفیدی بود

  4. احمد گفت:

    خیلی مفید بود

  5. شهریار فلاحی گفت:

    با عرض سلام خدمت شما
    اگر نوشته روی تسمه تایم نو باشد می‌توان گفت تسمه سالم است
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *