یکی از مهم ترین اجزاء خودرو،موتور آن می باشد.ابتدا در مورد موتور خودرو و به صورت تخصصی به بحث سرسیلندر بپردازیم.این قطعه ی مهم و اساسی بسیار پیچیده و همچنین حساس است که طراحی و ساخت آن مراحل مختلفی دارد.برای آموزش و شناخت بیشتر سرسیلندر تیون آپ با ما همراه باشید:

گردش خنک کننده ی مایع در سرسیلندر تیون آپ

وظیفه سرسیلندر خودرو:

به مهم بودن و پیچیدگی سرسیلندر در بالا گفته شد که هرکسی نمی تواند به صورت تخصصی آن را تعمیر و یا حتی باز و بسته کند.این امر فقط توسط مکانیک های خبره و با تجربه انجام می شود.زیر سرسیلندر بلوک سیلندر نیز وجود دارد که به هم متصل شده اند.بین سرسیلندر و بلوک سیلندر واشر سرسیلندر نیز قرار دارد. حال بیشتر در مورد وظیفه ی سرسیلندر بدانیم.

سرسیلندر یک فرایند مهمی را کنترل میکند،به طور مثال تفکیک مسیر عبوری مایع خنک کنده(آب و ضد یخ)،همچنین مایع روان کننده که همان روغن موتور می باشد،مسیر خروج دود و ورود سوخت و ورود انفجار به وسیله ی شمع از طریق سرسیلندر صورت می گیرد.البته این فقط قسمتی از وظیفه ی سرسیلندر نیز می باشد.

یکی از مهم تین وظایف سرسیلندر ها کنترل ورود و خروج دود و سوخت نیز می باشد که از محفظه ی احتراق صورت میگیرد.که این عمل به وسیله ی سوپاپ ها انجام می شود که حتما در مورد آن به صورت کامل توضیح می دهیم.

وظیفه ی سرسیلندر ها
گردش خنک کننده به وسیله ی مایع در سرسیلندر :

همه ی ما آب را مایع خنک کننده می شناسیم.تا حد امکان اگر می شود از آب به تنهایی برای خنک کردن استفاده نکنید.به عبارت دیگر باید در کنار آب حتما از ضد یخ که وظیفه ی ضد جوش و همچنین ضد رسوب را دارد استفاده کنیم تا موتور اتومبیل نیز سلامت بماند.
روغنی که در موتور به منظور روانکاری استفاده می شود نیز قسمتی از مسئولیت بار خنک کنندگی موتور را بر عهده دارد.

اما فقط آب و ضد یخ وظیفه ی خنک کننده در موتور را ندارند، بلکه بخشی از خنک کردن موتور با روغن موتور یا همان روان کننده که وظیفه ی روانکاری هم دارد می باشد.

در صنعت تولید سرسیلندر،ما اصطلاحی داریم به نام ماهیچه گذاری که در آینده از آن مفصل نیز می گوییم.ماهیچه گذاری زمانی که ریخته گری در تولید صورت می گیرد محفظه ی عبور مایع خنک کننده، روان کننده و مسیر دود را می سازد. این روش قالب گذاری یک روش قالب موقت می باشد که قالب ها پس از ریخته گری با تخریب ماهیچه ها تخلیه می شوند.
با توجه به حساسیت بالای ساخت سرسیلندر ها در کارخانه ی بالین تک محفظه ی عبور روان کننده و مسیر دود و همچنین خنکک کنده را در فاصله ی بسیار کم از یک دیگر ریخت گری انجام می دهند. با توجه به علم بالا و تجربه ی این کارخانه در ساخت سرسیلندر این عمل را به بهترین شکل ممکن انجام بدهند. سرسیلندر های تیون آپ که در کارخانه ی بالین تک تولید شده اند دارای بالاترین کیفیت و بهترین استاندارد و کلاس های جهانی را می باشد.

گردش خنک کننده ی مایع

 

کیفیت سرسیلندر تیون آپ

تمامی سرسیلندر ها از آلیاژ آلومینیومی و چدن نیز ساخته می شوند. سرسیلندر های آلومینیومی کاربردی تر و مقاوم تر هستند و در انتقال حرارت بهتر عمل میکند.امروزه ریختگری آلومینیوم جای چدن را گرفته است.

تفاوت دیگر بین آلومینیوم و چدن در سیت های آن و گاید آن نیز می باشد.سرسیلندر های چدنی سیت و گاید به همراه سرسیلندر ریختگری می شوند که در آینده در مورد گاید ها بیشتر توضیح می دهیم.

سرسیلندر های تیون آپ در کارخانه ی بالین تک از آلومینیوم ساخته می شوند و بالاترین کیفیت را دارند و با تکنولوژی روز دنیا ساخته می شود.سرسیلندر های الومینیومی  به صورت فولادی یا متالورژی پودر و گاید برنجی یا فولادی یا متالورژی پودر بعد از فرایند ساخت کار گذاشته می شود. کیفیت سرسیلندر تیون آپ در رده ی اول بین برند های دیگر قرار دارد.

جنس سرسیلندر تیون آپ

سوپاپ ها در سرسیلندر تیون آپ:

یکی از قطعاتی که بر روی سرسیلندر مجموعه کامل نصب میشود سوپاپ های هوا و سوخت می باشد که در هر سیلندر بسته به نوع ماشین میتواند بین دو تا چهار سوپاپ داشته باشد. گاید ها به عنوان راهنمای حرکتی سوپاپ عمل میکند، لقی بین سوپاپ و گاید بسیار مهم می باشد. گاید برنجی با توجه به خاصیت روانکاری آن عملکرد بسیار بهتری دارد. سیت همانطور که از اسمش معلوم می باشد محل نشستن بشقابی سوپاپ می باشد پخ سیت با زاویه بشقابی سوپاپ باید یکسان باشد. برای همین منظور تراشکاران که از سوپاپ های غیر استاندارد استفاده میکنند اقدام به آب بندی (لپینگ) می نمایند. سرسیلندر های کامل تیون آپ به گونه ای مونتاژ و آب بندی شده اند که با خیال اسوده میتوان از آن استفاده کرد.
سرسیلندر ها علاوه بر سیت و گاید متعلقات دیگری نیز دارند که در پستی مخصوص به ان ها پرداخت میشود. اما در این پست لازم دیدیم که به یکی از این متعلقات به نام میل بادامک که یک کار بسیار حیاتی انجام میدهد را توضیح دهیم.
پس با ما همراه باید تا بیشتر در مورد میل بادامک ها در سرسیلندر بدانیم.

سوپاپ در سرسیلندر ها

میل بادامک در سرسیلندر:

یکی دیگر از قطعاتی که در سرسیلندر ها وجود دارد میل بادامک می باشد که عملکرد آن بسیار در سلامت موتور مهم می باشد. میل بادامک ها که در بالاترین قسمت سر سیلندر قرار می گیرند وظیفه هماهنگی بین حرکت سوپاپ ها و پیستون را بر عهده دارند تا یک سیکل کامل در تایمینگ مناسب انجام شود. این فرایند دقیق بین میل بادامک و شاتون با تسمه تایم انجام می شود که در مورد آن در پست تسمه تایم ها به طور کامل صحبت کرده ایم.
میل بادامک مسئول بازکردن سوپاپ ها در زمان مناسب برای ورود سوخت به سیلندر و یا خروج دود حاصل از انفجار و همچنین تنظیم فشار هوا در هنگام تراکم در سیلندر می باشند که تنظیم این مسئولیت بسیار مهم بر عهده میل بادامک می باشد.

میل سوپاپ در سرسیلندر

نمایندگی سرسیلندر تیون آپ

برای خرید سرسیلندر لخت و کامل انواع خودرو ها می توانید از فروشگاه آنلاین آریا پارت خیداری کنید. بهترین سرسیلندر خودرو تیون آپ است که درجه 1 و با بهترین آلیاژ با گارانتی 1 ساله را داراست. برای مشاهده ی لیست قیمت سرسیلندر خودرو روی لینک کلیک کنید. نمایندگی سرسیلندر تیون آپ با اصالت کالا و گارانتی می توانید سرسیلندر را به صورت تک و عمده از فروشگاه آریا پارت خریداری کنید.

ما در این پست سعی کردیم مقداری از اجزا و کارایی سرسیلندر را برای شما تشریح کنیم و امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفیدی را به شما انتقال دهیم.
در ادامه حتما به ایرادات احتمالی قطعات سرسیلندر می پردازیم و سعی میکنیم بیشتر در مورد آن ها و تشخیص ایرادات و تعمیر آن صحبت کنیم.
تیون آپ علاوه بر این که یک فروشگاه کامل می باشد و وظیفه خود میداند که قطعات با کیفیت به دست مصرف کنندگان برساند. رسالت آموزش را نیز در شرح وظایف خود می بیند و از همین رو تمام تلاش خود را میکنیم تا کاملترین مرجع اطلاع رسانی و آموزشی در زمینه خود باشیم. 

فروشگاه آریا پارت نمایندگی سرسیلندر تیون آپ در تهران است و ارسال به سراسر کشور را در سریع ترین زمان ممکن انجام میدهد و همراه با یک سال گارانتی و قیمت زیر بازار.آمادگی همکاری با مکانیکی ها و لوازم یدکی ها با قیمت عمده به صورت تک فروشی.

6 دیدگاه در “از سرسیلندر تیون آپ بیشتر بدانیم!

  1. احسان گفت:

    اشغال ترین نمایندگی نماینده کرمانشاه هست
    یه سر سیلندر پژو گرفتم گفت تیون آپ استفاده کن عالیه
    یک سال ضمانت داره
    ضمانت تعویض داره
    شیم گیری شده آماده نصب هست و…
    انداختیم رو ماشین روشن کردیم اصلا شیم گیری نشده بود
    صدای تق تق سوپاپ ها می‌آمد ریپ میزد
    کلا افتضاح شد زنگ زدیم نماینده گفت تعویض میکنم الان که باز کردیم رفته سر سیلندر رو تراش زده آورده میگه ببنده میگم شما گفتین ضمانت تعویض میگه هر چی از دستت میاد کوتاهی نکن همین‌که هست سر سیلندر رو گذاشت جا و رفت

    1. heisenberg گفت:

      با سلام و احترام
      لطفا شماره تماس خود را بذارید تا به شرکت داده و مورد شما بررسی گردد.
      با تشکر

    2. heisenberg گفت:

      هنگام خریدن شما شماره ی روی سرسیلندر را پیامک کردید و گارانتی برای شما ثبت شد؟

    3. heisenberg گفت:

      با سلام و احترام. با مکانیک نماینده ی استان کرمانشاه صحبت شد و ایراد از سرسیلندر و شیم گیری سرسیلندر نبوده و این مورد با نمایندگی بهتر است در میون گذاشته شود.
      با تشکر

    4. ناشناس گفت:

      سلام من امروز سرسیلندروبستم خدایی دیشب دل تودلم نبود ترسیدم سرعیدی بی ماشین بمونم وقتم خراب شه .امااستارت زدم ومشکلی پیش نیامد البته بایدعرض کنم مکانیکم گفت این شر را چرا اوردی دوتاش رابرای یه نفربستم هردوتا خراب بوده هرچه بود گذشت ابتدای کارکه مشکلی پیش نیامد سعی میکنم ماهی یکبار گذارشش را برای روشنگری دوستانبنویسم تا راهنمایی باشه برای کسانی که مرددخریدهستن تا تصمیدرست را بگیرندم

  2. ناشناس گفت:

    قصد خرید داشتم ولی با بیان نظرات به شدت مردد شدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *