در موتور ماشین که دارای دو قسمت اصلی می باشد نیاز به روغن و آب دارند. این دو قسمت شامل سیلندر و سرسیلندر می باشد. بهتراست بدانیم اخلال در مسیر آب و روغن در سیلندر و سرسیلندر باعث خراب شدن موتور و آسیب های جدی بر موتور وارد می شود. واشر سرسیلندر در مسیر ب و روغن قرار می گیرد و این دو مسیر را از هم جدا می کند. واشر سرسیلندر پژو 405 خیلی زود می سوزد و یا به اصظلاح می ترسد. در واقع با بالا رفتن دمای موتور این اتفاق صورت می گیرد و مشکلات زیادی را وارد می کند. در ادامه ی مطلب به علت واشر زدن پژو و قیمت سرسیلندر پژو 405 فرانسوی می پردازیم.
خرید سرسیلندر پژو 405
سیلندر محفظه ای استوانه ای است که یک طرف آن پیستون و طرف دیگر آن سرسیلندر است که مجموعه سوپاپ ها ، میل سوپاپ ، شمع ها و منیفولد ها و بر روی این قطعه سوار میشوند و در واقع میتوان گفت ارتباط این اجزا با محفظه احتراق از طریف سرسیلنردر امکان پذیر است.
سیلندر یک قطعه ی استوانه ای شکل است که یک طرف آن سوپاپ و سرسیلندر قرار دارد که یک سرسیلندر کامل را تشکیل می دهد. مجموعه ای از سوپاپ ها ، میل سوپاپ و شمع و منیفولد بر روی سرسیلندر قرار میگیرد که رابطه ای با احتراق آن دارند. سرسیلندر درواقع روی سیلندر قرار میگیرد و آن را می پوشاند که قسمت احتراق را به عمل می آورد.
همانطور که می دانید جنس سرسیلندر 405 از آلیاژ آلومینیوم است و حرارت بالایی را تحمل می کند. وظیفه ی روغن و آب در سیلندر غیر از خنک کاری نیز وظیفه ی روانکاری را دارد. همانطور که گفته شد حرارت بالا بر روی سرسیلندر پژو ممکن است اتفاق هایی از جمله تاب برداشتن سرسیلندر صورت بگیرد. به غیر از داغ شدن موتور ممکن است به علت یخ زدن آب در کانال سیلندر باعث ایجاد ترک در آن رخ بدهد.
علت سوختن واشر سرسیلندر پژو 405
علت واشر زدن پژو پارس موارد زیادی است. دلایل زیادی می تواند ثابت کند که واشر سرسیلندر ماشین سوخته است. ازجمله مواردی که می توان نام برد خروج بخار از اگزوز و یا ایجاد خامه ای شکل بر روی درب روغن و یا همچنین کم کردن آب رادیاتور نیز باشد. وظیفه ی واشر سرسیلندر مانع شدن نشت آب و همچنین روغن بشود. در ادامه مطالب بیشتری را در لوازم یدکی آنلاین آریا پارت مشاهده می کنید. در ویدیوی پایین نشانه های سوختن واشر سرسیلندر خودرو را میبینیم. علت خامه بستن درب رادیاتور در ماشین سوختن واشر سرسیلندر است. این اتفاق زمانی می افتد که آب در روغن باشد و حرارت باعث شود روغن در موتور خامه ای شکل شود.
حل مشکل واشر زدن 405
حل مشکل واشر زدن 405 ازجمله تعویض کردن مایع خنک کاری مانند ریختن ضد یخ در رادیاتور ، ریختن روغن با کیفیت درون موتور ، استفاده متعادل گاز در خودروهای دوگانه سوز ، سالم بودن ترموستات و چرخیدن آب درون کانال ها ،کافی بودن آب رادیاتور و عدم نشتی آب ، هوا نگرفتن سیستم خنک کاری و کار کردن فن ها، جرم نگرفتن رادیاتور و دلایل دیگر که باعث می شود سوختن واشر سرسیلندر اتفاق صورت نگیرد.
لازم به ذکر است که اگر شخص به درستی از موتور ماشین نگهداری کند و مواردی را رعایت کند می تواند سالیان سال از موتور خودروی خود استفاده کند. بنابراین اگر قطعات موتوری با کیفیت باشند و صاحب خودرو به بهترین نحو از موتور خودرو که مهم ترین قسمت خودرو است اصولی نگهداری کند،موتور سالیان سال به بهترین شکل کار میکند و هزینه تعمیراتش هم به حداقل میرسد.
چه موقعی واشر سرسیلندر میسوزد یا نیم سوز میشود؟
شاید آب بندی واشر سرسیلندر به گوشتان خورده باشد. با توجه به اینکه واشر سرسیلندر دچار مشکل شود در روند موتور و قدرت موتور تاثیر میگذارد و باعث کاهش قدرت موتور می شود. فشار بالا و حرارت بالای موتور بر روی واشر سرسیلندر اثر می گذارد و اگر آب رادیاتور کم شود به موتور و واترپمپ فشار بالایی می آورد. که این دلیل نیم سوز شدن یا سوختن واشر سرسیلندر می باشد.
علائم سوختن واشر سرسیلندر بر روی موتور 405
زمانی که موتور ماشین خوب کار نکند باعث میشود رینگ پیستون و واشر سرسیلندر کار خود را انجام ندهد. کم کردن آب و کم کردن روغن موتور نیز عامل دیگری میتوند باشد. اگر درون مایع رادیاتور روغن مشاهده شد خرابی واشر سرسیلندر عامل آن می باشد. همچنین رنگ روغن موتور هم تغییر می کند.
از جمله موردی که می توان شاهد آن شد خروج بخار آب از اگزوز می باشد. همچنین باعث هیدرولاک شدن موتور می شود که خسارت زیادی به موتور وارد می کند. حل مشکل واشر زدن 405 شامل مواردی زیادی است. یکی از موارد فن یا واترپمپ یا استفاده از آب لوله کشی است. همچنین بهتر است خنک کاری ماشین مخصوصا در فصل گرما هر روز یا هفته ای یک بار چک شود.
اقدامات اولیه در صورت سوختن واشر سرسیلندر
ابتدا باید هر روز صبح آب و روغن خودرو چک شود و از آب شهری در رادیاتور استفاده نشود . همچنین اگر در ترافیک یا جاده خودرو جوش اورد به هیچ وجه ماشین را خاموش نکنید و در صورت داغ بودن درب رادیاتور را باز نکنید. بعد از آن روی رادیاتور آب ریخته و اجازه می دهیم ماشین خود کار کند و گردش آب اجام شود.
البته ممکن است واترپمپ یا ترموستات خراب باشد و آب نچرخد و یا حتیرله فن خودرو خراب شده باشد. بهترین روش این است که روی رادیاتور آب ریخته و بعد درب رادیاتور را به آرامی و با احتیاط باز کرده و داخل رادیاتور آب میریزیم. بعد از اینکه خنک شد سریع به یک مکانیک ماشین را نشان میدهیم. البته با دیدن بخار آب درون موتور درب آن را باز کرده و اجازه بدهید آب داخل موتور بخار شود. بهترین مارک سرسیلندر پژو 405 در آریا پارت قابل خریداری می باشد.
نحوه ی تعویض واشر سرسیلندر پژو 405
تعویض و نصب واشر سرسیلندر از امور تخصصی است که باید طبق استاندارد و اصول خاصی انجام شود که مراحل این امر به شرح زیر می باشد :
۱- ابزار مورد نیاز را تهیه کنید
۲- آب رادیاتور را تخلیه کنید
۳- بست باطری و خود باتری و سینی باطری را باز کنید و کنار بگذارید
۴- قاب فیلتر هوا را باز کنید
۵- منیفولد هوا را باز کنید و عقب بکشید کامل نیاز به بیرون کشیدن ندارد ۶ عدد پیچ با بکس ۱۳ و جغجغه
۶-درپوش میل سوپاپ را باز کنید و بردارید ۱۰ عدد مهره با بکس ۱۰
۷- شلنگ نرموستات را باز کنید
۸- شلنگ بخاری را باز کنید
۹- کوئل دوبل را باز کنیدو وایرها را از روی شمهع آزاتد کنید ۴ عدد پیچ ستاره ای با t20
۱۰- سوکت کوئل دوبل و سوکت فشنگی آب را آزاد کنید فقط رنگ سوکت فشنگی آب را جابه جا نکنید
۱۱- پیچ نگهدارنده گژ روغن را باز کنید با الن ۶
۱۲- بالانس تعادل سمت تسمه تایم را باز کنید سه عدد پیچ با آلن ۸
۱۳- قاب بالایی تسمه تایم را باز کنید دو عدد پیچ با بکس
۱۴- چرخ دنده تسمه تایم را روی تایم بگذارید و تسمه تایم را آزاد کنید و چرخ دنده را باز کنید
۱۵- پیچ های گلویی اگزوز را باز کنید برای راحتر باز شدن قبلش روغن ترمز بزنید
۱۶- حال نوبت باز کردن پیچ های سر سیلندر می باشد با بکس t55 و دسته بکس یکی یکی پیچ های را از بیرون به داخل بصورت حلزونی شل کنید
۱۷- زیر پیچ کارتر جک بزنید و موتور را مهار کنید و پیچ های دسته موتور را باز کنید ۴عدد مهره با بکس ۱۶
۱۸- پایه دسته موتور یک پیچ بلند به روی بلوکه موتور بسته می شود که با اچار ۱۶ از سمت تسمه دینام باز می شود آنرا نیز بازکنید موقع جا زدن این پیپ را روی سرسیلندر بگذارید و جا بزنید
۱۹- حال کامل پیچ های سرسیلندر را باز کنید و بردارید فقط یک عدد پیچ سرسیلندر داری بوش می باشد دقت کنید از کجای سرسیلندر برداشید دوباره موقع بستن همانجا ببندید
۲۰ – با کمک دو نفر سرسیلندر را بردارید
۲۱- اگر سرسیلندر نیاز به تراشکاری دارد باید سرسیلندر را لخت کنید.
۲۲- پنجه اگزوز را بازکنید و حرارت گیر آنرا آزاد کنید ۸عدد پیچ با بکس ۱۳
۲۳- پایه دسته موتور را باز کنید
۲۴- هوزیتگ ترموستات را باز کنید
۲۵- قلاب های روی سرسیلندر را نیز باز کنید
۲۶ حال سرسیلندر را به تراشکاری ببرید و کف تراشی کنید
۲۷- با بنزین و یک ورق سمباده روی بوش پیستون ها را کاملا تمییز کنید دوعدد بوش روی سیلندر می باشد با انبردست بیرون بکشید و در آخر باد بگیرید و کاملا خشک کنید
۲۸- هوزینگ ترموستات و پنجه اگزوز همه را تمیز کنید
۲۹- برای جا زدن واشر سرسیلندر علامت top به سمت بالا باشد و سوراخ های روی آن که گوشه سرسیلندر می باشد بسمت باطری باشد فقط دقت کنید واشر را برعکس نگذارید
۳۰- سرسیلندر را تکمیل کنید و با یک نفر با دقت سرسیلندر را جا بگذارید پیستون ها موقع جا زدن همه دقیقا در یک راستا و وسط بوش سیلندر باشد
۳۱- پیچ های سرسیلندر را گیر بدهید و با آچار ترکمتر از وسط به بیرون بصورت حلزونی سفت کنید فقط دقت کنید که نبرید
۳۲- نحوه جا زدن تایم نیز در مراحل قبل توضیح داده شده بود
۳۳- مراحل را دقت زیاد از آخر به اول شروع به بستن کنید واشر گلویی اگزوز ، واشر درب سوپاپ ،ترموستات و هرآنچه نیاز به تعویض دارد را نیز تعویض کنید
هزینه واشر زدن پژو
هزینه تعمیر واشر سر سیلندر سال 1402 بدون در نظر گرفتن واشر سرسیلندر بو خریدن سرسیلندر ماشین، تا 2 میلیون تومان است. این مبلغ شامل دستمزد مکانیک و تراشکار است.
خرید سرسیلندر خودرو با گارانتی 1 ساله و ارسال به سراسر کشور امکان پذیر می باشد. کافیست با کارشناسان ما در ارتباط باشید. برای خرید لوازم یدکی ایران خودرو می توانید از بهترین مارک بازار که تیون آپ می باشد از آریا پارت دیدن کنید.
چندین بار من تا الان درگیر واشر بودم
یه تعمیر کار یه روشی را بهم گفت دیگه واشر نزد
حتی جنت آن پاره شده بود و ماشین همه آبش رفته بود بیرون و آب نداشت و موتور داغ داغ شد و حتی ماشین خاموش شد بازم واشر نزد
راهکار استفاده از واشر مسی است
در استان فارس فلکه فرودگاه شخصی است به نام استاد شاپور یا هر شخص دیگری که کارش واشر ساخت واشر مسی است به صورت دست ساز است مراجعه کنید
وقتی واشر مسی تهیه و انداختید پس از پیمودن ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر زمانی که ماشین گرم است مجددا به تعمیر کار مراجعه و قالپاق ماشین را سریع باز کنید چون ۱۰ دقیقه بیشتر کار ندارد و مجددا یه ترکمتر روی مهره های سیلندر آن میندازیم ومهره ها را محکم میکنیم تا خوب کمپرس شود.
عمری میشودو دیگه واشر نمیزند.
ممنون از راهنمایی تون میشه لطف کنید شمارشو بذارید
شمارشو بفرستید روی این خط ۰۹۳۶۱۶۷۹۳۳۹