سرسیلندر یکی از قطعات مهم در تمام خودروها است و از اجزای ثابت موتور به شمار میرود. یکی از پرفروشترین خودروها در ایران پژو ۴۰۵ است و سرسیلندر از پرکاربردترین قطعات در آن شناخته میشود که باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. در مقاله امروز در خصوص ویژگیهای بهترین مارک سرسیلندر پژو 405 صحبت خواهیم کرد.
معرفی سرسیلندر پژو ۴۰۵
پژو ۴۰۵ دارای دو مدل موتور ۱۶ سوپاپ و ۸ سوپاپ است که هر دو از سرسیلندر آلومینیومی برخوردار هستند. سرسیلندر از مهمترین اجزای موتور به شمار میرود که جهت تنظیم جریان هوا و سوخت به داخل سیلندرها مورد استفاده قرار میگیرد. این قطعه در بالای موتور قرار داشته و مجموعه سوپاپ و مانیفولدها روی آن سوار میشوند. سرسیلندر 8 سوپاپ همان سرسیلندر ux7 می باشد که 1800 سی سی حجم موتور دارد که نقاط ضعف و قوت زیادی دارد. اگر از هرکسی از سرسیلندر این خودرو بپرسید اولین چیزی که به ذهنش می رسد، سوختن واشر سرسیلندر آن می باشد که از نقطه ضعف های این سرسیلندر به حساب می آید.
سرسیلندر ۴۰۵ از آلیاژ آلومینیوم و چدن تشکیل شده و مطابق با بهترین تجهیزات و فناوری روز ساخته میشود. همچنین استفاده از آن در دیگر خودروها مانند پژو پارس معمولی و سمند معمولی نیز امکانپذیر است. سرسیلندر ۴۰۵ به طور کلی از دو قسمت تشکیل میشود که شامل پوسته سرسیلندر، مانیفولد ورودی و خروجی هستند.
ویژگیهای بهترین مارک سرسیلندر برای 405
بهترین مارک سرسیلندر پژو 405 از بهترین کیفیت تولید شده است و برای ماشینهایی که دارای موتور ۱۸۰۰ هستند استفاده میشود. این محصول از استحکام کافی برخوردار است و میتواند در برابر تغییر فرمها و تنشهایی که در اثر احتراق سوخت و نیروهای وارده ایجاد میشوند مقاومت کند. این سرسیلندر از آلومینیوم با آبکاری مخصوص ساخته شده و در برابر حرارت زیادی که حین کار کردن موتور به وجود میآید مقاومت بالایی از خود نشان میدهد. یکی از مهمترین اجزای سرسیلندر واشر سرسیلندر است که بین بلوک سیلندر و سرسیلندر قرار میگیرد. این واشر میتواند تا دمای ۱۵۰۰ درجه سانتیگراد را تحمل کند. البته با توجه به جنس و کیفیت این محصول حداکثر دمای قابل تحمل آن متفاوت است.
بهترین مارک سرسیلندر پژو 405 چیست؟
ایران تولیدکنندگان متعددی جهت ساخت سرسیلندر ۴۰۵ دارد که برای برخی از خودروهای دیگر نیز قابل استفاده هستند. بهترین مارک سرسیلندر برای ۴۰۵ عبارتند از:
- سرسیلندر پژو 405 عظام
- سرسیلندر پژو 405 دینا پارت
- بالین تک یا همان تیون آپ
- سرسیلندر پژو 405 گوهر قطعه
- سرسیلندر پژو 405 سانکس
سرسیلندر لخت پژو 405 تیون آپ
مشخصات:
- مناسب خودروی پژو 405، پژو پارس
- مناسب خودروهای بنزینی و دوگانه سوز
- جنس سرسیلندر از آلومینیوم
- تولید کارخانه ی بالین تک
مارک
سرسیلندر کامل پژو 405 تیون آپ
مشخصات:
- مناسب خودروی پژو 405، پژو پارس
- مناسب خودروهای بنزینی و دوگانه سوز
- جنس سرسیلندر از آلومینیوم
- تولید کارخانه ی بالین تک
- آب بندی شده
- همراه با قطعات
علاوه بر این مارکها برندهای دیگری نیز وجود دارند که به تولید سرسیلندر و عرضه آن در بازار میپردازند. مارکهای ذکر شده از فروش و رضایت بالایی بهرهمند هستند و بهعنوان بهترین نمونه در بازار یاد میشوند. کیفیت ساخت، دوام، قیمت و پشتیبانی از فروش در هر یک از این برندها متفاوت است و با توجه به نیاز و بودجه خود میتوانید آنها را خریداری کنید.
برای تهیه بهترین مارک سرسیلندر پژو 405 دوگانه و بهترین مارک سرسیلندر پژو 405 تک سوز برند تیون آپ و عظام پیشنهاد میشود. همچنین سرسیلندر الدورا با توجه به قیمت مناسبی که ارائه میدهد گزینه ایدهآلی به شمار میرود. سرسیلندر تیون آپ بهعنوان بهترین سرسیلندر برای 405 شناخته میشود. این محصول در مقایسه با سایر مارکها در برابر حرارت، خوردگی، ساییدگی، ترک و شکستگی مقاومت بالا و کیفیت بهتری دارد.
علت سوزاندن واشر سرسیلندر توسط پژو ۴۰۵
در ادامه برخی از دلایل سوزاندن واشر سرسیلندر را توضیح داده ایم:
کیفیت پایین
سرسیلندهایی که از واشر بیکیفیت ساخته شدهاند کیفیت پایینی دارند و نمیتوانند در برابر فشار و دمای بالا مقاومت کنند. برای همین زودتر از موعد میسوزند. بنابراین باید بهترین مارک سرسیلندر برای پژو ۴۰۵ را خریداری کنید.
مونتاژ نادرست
اگر واشر سرسیلندر به درستی بر روی سرسیلندر قرار نگیرد موجب نشتی آب و روغن میشود و در نتیجه زودتر دچار سوختگی خواهد شد.
کمبود آب رادیاتور
اگر آب رادیاتور کم باشد حرارت موتور بیش از حد خواهد شد و باعث سوختن واشر سرسیلندر میشود.
روغن بیکیفیت
سرسیلندر باکیفیت نمیتواند به تنهایی عملکرد موتور را بهبود ببخشد و در صورتی که از روغن بیکیفیت استفاده شود از قطعات موتور مانند واشر سرسیلندر به خوبی محافظت نمیکند.
نکات مهم درباره ی سرسیلندر پژو 405
نکات مهم هنگام خرید سرسیلندر برای 405
برای خرید بهترین مارک سرسیلندر برای پژو 405 دوگانه بهتر است به نکات زیر دقت کنید:
- ضریب حرارتی واشر سرسیلندر باید بالا باشد و به راحتی نسوزد.
- قرار گرفتن واشر سرسیلندر بر روی سیلندر بسیار مهم بوده و باید کاملاً نشتبندی شود.
- برای خرید سرسیلندر نیازی نیست هزینه بالا بابت واشر آن پرداخت کنید زیرا واشرها به دلیل باز و بسته شدن مداوم در حال تعویض هستند.
- سرسیلندر و واشر باید توانایی انبساط غیر همگون را داشته باشند و در برابر فشار مقاومت بالایی از خود نشان دهند.
- این که بهترین سرسیلندر پژو 405 چه برندی باشد بسیار مهم است و کیفیت سرسیلندر را نشان میدهد.
- سرسیلندرهای باکیفیت از قیمت بالاتری برخوردار هستند. بهتر است برای تهیه سرسیلندر بادوام بیشتر هزینه کنید تا نیاز نباشد مداوم واشر آن را تعویض نمایید.
- خرید سرسیلندر را حتماً از مراکز معتبر و مطمئن انجام دهید. مراکز غیرمعتبر محصولی بیکیفیت و با هزینه بالا ارائه میدهند.
قیمت بهترین سرسیلندر پژو 405 دوگانه
قیمت بهترین سرسیلندر پژو 405 متغیر بوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد. شرکت تولیدکننده، کیفیت، موجودی در بازار، جنس و... از مهمترین عوامل در تعیین قیمت سرسیلندر کامل پژو 405 شناخته میشوند. سرسیلندر در افزایش مصرف سوخت و عملکرد موتور بسیار تاثیرگذار است و نباید صرفاً به دنبال ارزانترین آن باشید.
خرید اینترنتی بهترین مارک سرسیلندر پژو 405
خرید آنلاین لوازم یدکی مانند سرسیلندر از فروشگاه اینترنتی آریا پارت بسیار راحت بوده و در سریعترین زمان ممکن به محل موردنظر ارسال میشود. این محصول در برندها، کیفیتها و قیمتهای متنوع ارائه میشود و با کمترین بودجه نیز میتوانید آن را تهیه کنید. امکان خرید عمده سرسیلندر نیز وجود دارد و با قیمت بسیار مناسبتر عرضه میشود. کافی است محصول موردنظر خود را از دستهبندیها انتخاب کنید و با مقایسه قیمتها بهترین گزینه را انتخاب نمایید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق شمارههای تماس در سایت با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.
سخن پایانی
در مقاله امروز بهترین مارک سرسیلندر برای پژو 405 بررسی شد و با توجه به نیاز خود میتوانید یکی از آنها را انتخاب کنید. برای تهیه سرسیلندر ۴۰۵ با بهترین کیفیت و قیمت مناسب میتوانید از فروشگاه آنلاین لوازم یدکی آریا پارت خرید خود را انجام دهید. این مجموعه در بستری امن به فروش انواع قطعات خودرو از جمله سرسیلندر برای تمامی خودروها میپردازد.
بهترین مارک سرسیلندر در ایران مارک زرین قطعه یزد هستش
دقیقا ، من پس از بررسی زیاد از سوابق عملکرد سرسیلندر ها، زرین یزد رو انتخاب کردم و فعلا در این چند سال راضی هم بودم در مقاله بالا غیر منصفانه از این سر سیلندر با کیفیت اسمی برده نشده و برعکس از سرسیلندر ایساکو که توی بازار ازش تعریف نمیشه و مورد دار زیاد داشته بعنوان سرسیلندر خوب یاد شده ،من ۳۰ سال در ایران خودرو و ۲۰ سال آن در بخش کیفیت مواد بودم
آره زرین عالیه
اینا که گفتی هیچ کدوم کیفیت زیادی نداره
اشغالترین سرسیلندر در ایران است که هر دو سال واشر میزنن .من هفت ساله دارم چهار بار واشر زده.حالم از این موتور بهم میخوره میخوام بفروشم پراید بگیرم راحت بشم
بله متاسفانه سرسیلندر پژو 405 خیلی واشر میزنه و از این نظر بد و منفی هستش.
سلام ی شلنگ فشار قوی از پیچ هوا گیری به رادیاتور بکش تا واشر نسوزته این اصلاح در ۴۰۵ ضروریه وخرج چندانی هم نداره
سلام. ممنون از کامنتتون و راهنماییتون.
سلام. بله متاسفانه 405 زود واشر میزنه و دلیل واشر زدن 405 اینه که بلوکه سیلندر 405 بد طراهی شده. دلیل واشر زدن فضایه بین بوش تا سیلندر خالی هست و واشر سیلندر در حد نیم ثانت روی این بوش قرار میگیرد و فقط یک بار دمای ماشین بالا بر ماشین زود واشر میزند. اگر جوری این بوش و سیلندر 405 طراحی کنن که حداقل یک ثانت نیم واشر روی بوش قرار بگیرد ماشین خیلی کمتر واشر میزند.
سلام وقتتون بخیر. تشکر از شما بابت راهنماییتون
این که شما فرمودین باعث میشه واشر دچار پوسیدگی بشه مخصوصا اگر چند وقت از ماشین استفاده نکنید واشر کلا میپوسه دلیل سوختن واشر قرار داشتن سوپاپ دود سیلندر ۲و۳ کنار هم هست در بیشتر اوقات واشر از قسمت وسط میسوزه که دقیقا بین اون دو تا سوپاپ دود هست نا گفته نمونه بنده خودم ۱۰ ساله پژو ۴۰۵ سوار میشم و خدا رو شکر تا حالا واشر نسوزوندم
سلام طراحی سیلندر پژو بهترین است
متاسفانه کیفیت و آلیاژ سیلندر و سرسیلندر پایین اومده و زود گرما رو منتقل میدن
وگرنه پژو فرانسه داشتم ۴ماه یه پیچ سرسیلند نداشت
با سلام و احترام
ربطی به آلیاژ نداره. از قدیم هم سرسیلندر xu7 زود واشر سرسیلندر میسوزوند و علتش هم به طراحی سرسیلندر مربوط میشه.
نخیر این کار اشتباه است و عملا با این کار ترموستات حذف میشود در چرخه آب ضمنا این کار اگه خوب بود شرکت سازنده این کارو انجام میداد هرکی این کار را بکنه مصرف بنزینش دو برابر میشه و احتمال ترک خوردن سیلندر ماشینتون هم زیاد میشه
نه خیر همچین چیزی نیست در پژو های 2000 این شیلنگ به طور فابریکی بود شاید بخاطر همین 2000 خیلی کم واشر میسوزوند
ن عزیزم خیلی از کارهایی ک شرکت انجام میده اشتباهه،خوده اعضای شرکت هم از من و شما استاد کارها تشکیل شده،خیلی تاثیر داره تو واشر زدن داره
بالا ترین سطح رادیاتور از سطح پیچ هواگیری بازم پایین تره ، هوا هم همیشه میاد بالا ترین نقطه ،یعنی همون جایی که پیچ هوا گیری هست ، پس شیلنگ هم که به رادیات وصل کنی بازم هوا میاد همونجا تو شیلنگه جمع میشه ، یکم تاثیر داره ،چون دیگه حالت قفل شدن آب بخاطر هوا ضعیف تر میشه ،ولی کاملا حل نمیشه
از پیچ هواگیری به کجایی رادیات وصل میشه ؟
درود جناب شما چند ساله شیلنگ کشیدین .یعنی واقا جواب میده
این کار اصلا جواب نمیده ومنطقی نیست لطفاً اطلاعات غلط ندید به مردم
یه راه کار بهت میگم برو آمپر ترموستاتت. رو عوض کن بعد یه باطری ساز بگو دما ماشینو بیاره پایین رو خط اول آمپر فن ها روشن بشه دیگه عمری میشه من الان ۹ساله واشر نزده الانم که مجبورم بازکنم برا رینگ پیستونه
یه نمونه سرسیلندر بهینه من دیدم که دیگه واشر نمیسوزنه
کیفیت عالی من انداختم رو ماشینم دوسال و نیمه داره کار میده
با سلام و احترام. چقدر هم عالی. خداروشکر. البته نگهداری خود شما هم بی دلیل نیست
سلام اسمش چیه داش
سلام آقا به نوع واشر و مکانیک خیلی بستگی داره من شرکتی دو سال و نیم خریدم الان فکر کنم دویست هزارتا راه رفته هنوز خدارو شکر اصلا آب کم نمیکنه
من یه 405دارم 3ساله نه واشرسوزونده نه اذیتم کرده
سلام. خداروشکر. حالا شما میتونید در مقاله ی علت سوختن واشر سرسیلندر رو مطالعه بفرمایید تا هیچوقت این اتفاق برای شما صورت نگیرد.
سلام چه مارکی بود؟
سلام برندش چیه چندخریدی ازکجاخریدی
اسمش چیه
از کجا باید تهیه کنیم
اسمش چیه
با سلام. چی میخواستید؟
سلامبهترین سرسیلند تیون آپ است عالی
سلام. وقتتون بخیر. بله درست می فرمایید.
باسلام چنانچه خواستید واشر سرسیلندر تعویض کنید ازهیچ گونه چسب استفاده نکنید چون باعث گرفتگی سوراخ های رفت و برگشت آب میشود ولی از بهترین واشر استفاده شود
با سلام و احترام. از رنگ چی؟ یک مکانیک گفتش رنگ استفاده بشه که آب نده
سلام من قطعه شویی دارم اکثر سر سیلندرها بخاطر روغن نا مرغوب دچار آسیب میشوند.از هر ۱۰ تا موتور ۶تاش روغنهای تصفیه که چسب دارن هست.من که می شورم دارم می بینم
بدترین موتور وارده شده به ایران ، از نظر هزینه تعمیرات و نگهداری ، موتور دهه ۸۰ میلادی پژو ۴۰۵ ساخت فرانسه است.
موتورهای فرانسوی اعم از سیتروئن ، رنو ، پژو جزء موتورهای گرم هستند و دمای آب موتور آنها ۸۵ درجه سانتیگراد است. موتور فرانسوی زیر این درجه ، خام سوزی دارد.
بهترین موتور وارد شده به ایران ، موتور ۱۳۰۰ سی سی طراحی جنرال موتور امریکا و فورد انگلستان در محصولات سایپا همانا پراید است.
طراحی های مشابه در خودروهای هیوندایی و کیا( بغیر از پراید) توسط جنرال موتور ، فورد ، رنجروور میباشند.
مزایای این موتورها ، عمر مفید قطعات ، نگهداری آسان ، هزینه تعمیرات و نگهداری کم ، قابلیت تراشکاری میل لنگ ، سیلندر ، سرسیلندر ( سیلندر و میللنگ پژو ۴۰۵ قابل تراشکاری نیست و هنگام تعمیرات اساسی باید از سایز استاندارد استفاده کرد) تا چهار مرتبه قابل تراشکاری و نهایتا سیلندر را بوش زدن است.
ممنونم بخاطر اطلاعاتتون.
دینا پارت اصلا قطعه ساز نیست , این شرکت صرفا خرید و پخش قطعات خودرویی را در بازار خودرو بعهده دارد!!!!!!
سلام. بله درسته. بهترین قطعه ساز در ایران کارخانه ی بالین تک هستش.
سلام دو سه سالی یکبار جنتهای اب عوض کنید استا مکانیک خوب و با تجربه موقع تعمیر ماشین ببرید فشنگهای اب سالی یکبار تعویض بکنید اب مقطر ماشین همیشه با زد یخ روغنی مثلا فیروزگام به میزان ۳لیتر اب یک لیتر روغن ترمز مخلوط کرده داخل ماشین داشته باشید هر هفته اب رادیاتور هر چه کم داشت با آبی آماده در ماشین دارید اضافه بکنید نگاه کردن مرتب به آمپر اب فراموش نشود رعایت شود اصلا احتیاج نمیشه ماشین واشر بس زونه که تعمیرگاه بروید واسلام
سلام. کاملا درسته پاسختون.
داداش روغن ترمز مال سیستم ترمزه مال رادیات نیست شما نوشتی با یه روغن ترمز مخلوط کن آب را خخخخخ
والا از سال ۹۰ که ماشین پژو ۴۰۵ دو گانه سوز گرفتم ۱۵/۸۰۰/۰۰۰ تا به الان دست به موتورش نزدم ،،،فقط یکبار که امانت دادم کسی آب روغن قاطی کرده بود،،اونم تو رادیاتور آب اصلا نبود ،،
سلام. بله دقیقا اگر مراقبت کافی باشد اتفاقی یا خرابی پیش نمیاره.
سرسیلندرپژو باید بااچارتایم بسته بشه متاسفانه خیلی ازمکانیکها از لوله واچار بکس استفاده میکنن سرسیلندر موج دار قرارمیگیره درحد تاب حتما باید مکانیک از اچارتایم استفاده کنه برای بستن سرسیلندر
البته استاد آچار تایم نه (تورچ متر)
البته استاد آچار تایم نه(تورچ متر)
با کیفیتترین سرسیلندر فقط و فقط با مارک ریخته گری آلومینیوم ایران خودرو میباشد که تازه به بازار عرضه گردیده است با توجه به شناخت بنده از این محصول و نحوه ساخت آن توصیه میشود با اطمینان کامل از آن استفاده نمایید.
با سلام. ممنون از کامننتون. ولی بهترین مارک سرسلندر در ایران تیون آپ هستش با اختلاف.
با سلام .. اشغال ترین موتور وارد شده به ایران هست که هم استهلاک بالا دارد و هم نقاط ضعفی زیاد .هم مصرف بالا و هم راندمان کم . نوع موتور مصرفی در خودروهای ایران خودرو گر چه از نظر ظاهر کشش بالای دارد ولی با نوع خارجی و سال تولید با سایر مارکهای دیگر جهانی مقایسه شود مشخص خواهد شد که خودروسازی ما در کجا با این انحصار بندی ها قرار گرفته است
سلام. بله شما درست می فرمایید. سرسیلندر پژو 405 به نسبت از بقیه سرسیلندر ها مصرفش بیشتر هستش.
با توجه به رشد اطلاعات کشورها و اطلاع رسانی سریع شما باید با توجه به شرایط کشورمان بهترین موتورها از نظر کیفیت و استهلاک و ماندگاری و مصرف و طرز نگهداری آن را معرفی کنید که سرمایه ایران برای آیندگان باقی بماند
با سلام. بله درسته. الان هم ما پیشنهاد میدیم سرسیلندر تیون آپ اگر در بازار بود خریداری بشود.
۱سرسیلندر های عظام معرف به این شده که کاسه نمد میل سوپاپ بیرون نیفته
۲ سرسیلندر هایس که معرفی کردید ،عظام و دیناپارت. اصلا تولید کننده سرسیلندر نیستن
سلام. بله تولیدکننده نیستن. فقط فروشنده هستن. تولیدکننده ی برتر سرسیلندر در ایران بالین تک هستش.
سلام بهترین سر سیلندر پژو طرح قلبی و شمع کج است فرانسوی من خریدم الان از ۹۴ واشر نسوخته ۸ بار کف تراش میشه
سلام. خیلی عالی. ممنون از کامنتتون.
البته که نوع و کیفیت سرسیلندر و واشر مهم هست اما به نظر من مشکل اساسی و منطقی در سوختن واشر میتونه رادیاتور کم حجم و نابرابر با قدرت موتور این خودرو باشه که اگر رادیاتور را به چهارلول و سوپر ارتقا دهیم یقینا از سوختن پی درپی وارشر و سرسیلندر خلاص خواهیم شد
سلام. میتونه یکی از دلایلش همین باشه. شما می تونید علت سوختن واشر سرسیلندر رو از مقاله های ما مطالعه بفرمایید.
سلام ی شلنگ فشار قوی از پیچ هوا گیری به گلوی رادیاتور بکش خلاص دگه واشر سوزی رو فراموش کن
ممنون از راهنماییتون
سلام دوستان من یک خودرو سمند دارم به توصیه مکانیکم هشت سال پیش سرسیلندر مارک عظام گرفتم طی هشت سال فقط دو بار واشر زده اونم دومین بارش مقصر خودم بودم
سلام. بله دلیلش این هست که تولیدکارخانه ی بالین تک هستش.
اشغال ترین سرسیلند عظام
سیلندر پژو طراحی فرانسه است و روی میلیونها خودرو جواب داده ، بی عیب نیست بخصوص فاصله کم دو سیلندر وسط که موجب نازک شدن اجباری واشر میشه و اگر در شرایط نامناسب ازش استفاده کنیم از همان ناحیه واشر میزنه
شیلنگهای آب را کنترل کنید ، ترموستات وا چک کنید، مجاری و لوله های ورود هوا و فیلتر ها را بصورت دوره ای چک کنید، سطح آب و روغن را روز درمیان چک کنید … این ماشین عمر نوح میکنه
سلام. ممنون از راهمایتون
بهترین مارک سر سیلندر که من استفاده کردم مارک بالتین هستش که هم کیفیت خوبی داره و هم قیمت مناسب
سلام. ممنون از کامنتتون.
سلام به نظرم کارکرد این موتور بین پنج تا هفت ساله ما ملت بدبختی هستیم که بعد از منسوخ شدن این ماشین هنوز داریم سوارش میشیم واستفاده به جیبی عده میره.
سلام. بله شما درست می فرمایید. دقیقا
عظام فعلا بهترین مارک اسن.
عظام مارک خوبیه. اما مارک های دیگه هم خوب هستن.
بهترین واشر سرسیلندر از جنس مس هست یه کم گرونه اما ارزش داره من خودم برا سمند استفاده کردم الان ۳ سال اخ نگفته ضمنا اینو بگم چند بار هم مشکل فن داشتم و آمپر تا انتها بالا رفته اما خوب جواب داده واشر سرسیلندر مسی حرف ندارد
سلام. ممنون از راهنماییتون.
موتور ۴۰۵ بی کیفیت ترین و پرسود ترین برای شرکت ایران خودرو که جیب ملت رو خالی میکنه به همین خاطر از رده خارج نمیشه
سلام. ممنون از نظری که دادید.
از نظر من.طرزرانندگی همتاثیر داردمندوسالدارم چنین مشکلی نداشتم
واشر دوسال یک بار باید تعویض بشه خودم هم سرسیلند کامل لازم دارم
جنس سرسیلندروواشرمهمه امامهمتراینه که مکانیک های مابلدنیستن چجوری، ببندن. توجه کردین ماشین صفرگاهی تا10سالم باهمون واشرکارمیکنه امابمحض بازشدن سرسیلندربعدش هرکاری میکنی سالی یکبارشش مه یکبارواشرمیزنه. همش به مونتاژ ربط داره. سرسیلندرپژوبایدحتمادر۳مرحله وحزونی بسته بشه
هرمرحله بایک ضریب قدرت ترک متر. اینجوری، دیگه مشکل حله بشرط نگهداری اصولی
دمت تنها کسی که درست گفت تویی. فقط به مونتاژ مربوطه
اینم عرض کنم که یه فوت کوزه گری هم داره که درظاهرچیزی نیست امابسیارموثره.
من خودم مکانیکم وکردستان هستم 80درصدمشتریهام ماشینهای شوتی هستن که زیرفشارکاری شدید وبگازبگاز مسیردور هستن. تاحالا یک مورد هم برگشتی نداشتم بخاطرواشر زدن. اگه اوستاکار تعمیرکارباشه واقعا میتونه راهشوپیداکنه. مشکل اونجاست که همه تعویض کارشدن بجای تعمیر
سلام و درود خدمت تمام عزیزان بنده تراشکار هستم و با انجام یک فرایند مخصوص کاری رو میتونم انجام بدم که دیگه سر سیلندر واشر نزنه قابل توجه قطعه سازان عزیز
09178880409
سلام و درود خدمت تمام عزیزان بنده تراشکار هستم و با انجام یک فرایند مخصوص کاری رو میتونم انجام بدم که دیگه سر سیلندر واشر نزنه قابل توجه قطعه سازان عزیز
09178880409
من نمیدانستم موتورپژو آنقدر واشر میسوزاند ونمیگرفتم یک واشر مولتی لایر گرفتم که بین بوشها مقداری فلز دارد یکسال است کار میکند. قبلا خیلی واشر میسوخت .یک چیز مهم این است که پس از بستن سرسیلندر حدود دو سه مرتبه پیچهای سر سیلندر حتما باید اچار کشی شود وگر نه واشر نشست میکند ومیسوزد .که متاسفانه بعضی مکانیکی آن کار را انجام نمیدهند و شاید نمیدانند .غیر از سر سیلندر هر پیچی که بسته شود حتما باید چندین مرتبه اچارکشی شود .وقتی ماشین را برای هر تعمیری میبرید پیش استاد کار
دوباره پیش استاد کار بروید برای اچارکشی دوبار پیچ ها
سلام موتور پژو 405 بدرد نمی خوره سرطان
کونکس بهترینه
سر سیلندر دنا مهریز بوش المانه
بدرونی فقط دلیل واشر زدنه
سلام سه ساله اورتک انداختم رو ماشین پر فشار هم رانندگی میکنم منطقه کویری کولر تابستون دائم کار خدارو شکر آخ نگفته
سلام
من دوازده ساله پژو دارم سرسیلندر ایزل ترکیه گذاشتم روش دو بار کلا واشر زده هر پنج سالی ی بار سرسیلندر هنوز استاندارده واشر تک سوراخ هنوز میخوره
با سلام. خیلی ام عالی. البته مراقبت و نحوه ی صحیح رانندگی شما هم بی دلیل نبوده
سلام
من دوازده ساله پژو دارم سرسیلندر ایزل ترکیه گذاشتم روش دو بار کلا واشر زده هر پنج سالی ی بار سرسیلندر هنوز استاندارده واشر تک سوراخ هنوز میخوره
خودرو پژو ۴۰۵ بنزینی تک سوز قدیم یک خودرو فراری بوده و مدل ۸۴ دو هزار ۲۰۰۰ حرف نداشت وپر شتاب پرقدرت وسریع بوده است اما مردم ایران قدر آن را ندانستند و موتور ۱۸۰۰ و۱۶۰۰ سی سی اسب بخار جای آن را گرفته ۴ سیلندر ۸ سوپاپ و۱۶ سوپاپ تیو فایف که جنس اشغال چینی جای آن را گرفته و بدرد سگ نمی خورد….موتور فرانسه در آب و هوای سرد و معتدل غوغا می کند نه در هوای گرم وسوزان ایران….که خودرو جوش می آورد ودر زمستان یخ می زند……سر سیلندرفقط تیون آپ و زرین یزد. بقیه اشغال ……
با سلام. ممنون از پاسسخ کاملتون.
با سلام بنظر بنده که خودم چندین سال تو قطعه سازی و ریختگری بودم بهترین سرسیلندر و بلوکه سری قدیم موتور بشل که امروزه به اسم عظام فروخته میشه و برای اینکه واشر نزنه همیشه جزئیات مهمن چون اکثر ماشینها با بست فلزین یا عمر شلنگ کم میشه و بقول معروف هوا میکشه ماشین تو مدلهای قدیمی حذف شیلنگهای اضافه جواب داده و سرویس سالانه رادیاتور خواهشاً رادیاتور و اوزینک و شلنگها ترموستات سالیانه تعویض کنید با تشکر
بهترین راهکار اینه که واشر جنس خوب بگیری از این تقویتی ها و جنس سرسیلندرتم خوب باشه نه از این شرکتی ها همون ذرین بهتره و هنگام تعویض سرسیلندر و واشر باید خوب کف سیلندر و سطح بوش ها چک شه بالا پایین نباشن چون میلیمتری پایین باشن اب رد میشه و بعد از اینکه همه چیز اوکی بود ضد یخ تو ماشینت حتما باشه و این ضد یخ رو خودت بخری میکس کنی از آماده ها بدرد نمیخوره ضد یخ ایساکو یکیش کافیه چون ۲تا بریزی خورندگی پیدا میکنه و این ضد یخ رو حتما اول هر فصل عوض کنی زیاد نمونه که رسوب بگیره این رسوبات میرن روی واشر کاغذی و اون سیلندر و کف سیلندر رو خراب میکنن بستن موتور هم مکانیکش خیلی شرطه حتما خطکش بذاره برای سطه بوش ها و کف سیلندر این موتور هم نباید هوا بگیره صبح به صبح چک کن اب رادیات رو