خودروی پژو 206 حتما برای شما هم آشناست . این خودرو از سال 1380 وارد ایران شد و شروع به تولید و ساخت در ایران گردید . البته این خودرو که توسط شرکت فرانسوی پژو عرضه شد در سال های اول ساخت خود یکی از بهترین خودرو ها در کلاس خود بود و به همین علت لقب بهترین خودروی اروپا آن زمان را به خود اختصاص داده بود . بیشترین چیزی که توجه ها را به این خودرو تازه تولید شده جذب می کرد ظاهر زیبا و پایین بودن مصرف بنزین یا سوخت این خودرو بود . البته این خودروی جذاب جایگزین خودروی 205 کوچکی بود که زیاد مورد توجه قرار نمی گرفت به همین دلیل شرکت فرانسوی پژو خودروی 206 را ساخت و آن را عرضه کرد . تیپ بندی یک محصول با توجه به تغییرات در آپشن های آن صورت می گیرد که قدرت خرید و انتخاب محصول را آسان می کند . خودروی 206 در حال حاضر با 6 تیپ متفاوت در ایران عرضه می شود و مردم از ان استفاده می کنند . لوازم یدکی 206 تقریبا همه یکسان می باشد.البته غیر از لوازم موتور و سرسیلندر و گیربکس های اتوماتیک و دستی که یکسان نیستند. قیمت سرسیلندر 206 اصلی با مارک تیون آپ بسیار نسبت به کیفیت آن پایین می باشد.

لوگوی پژو

انواع تیپ های پژو 206

پژو 206 تیپ 1                                پژو 206 تیپ 2

پژو 206 تیپ3                                پژو 206 تیپ4

پژو 206 تیپ5                                 پژو 206 تیپ6

تفاوت لوازم یدکی پژو 206 و تیپ های پژو 206

پژو 206 تیپ 1 :

این تیپ از پژو 206 اولین نسخه عرضه شده این خودرو از شرکت چژو است .  این تیپ در ظاهر تفاوت خاصی با تیپ های بالاتر از خود نداشت . لوگوی شیر پژو بر روی آن نیز همرنگ فرمان است و پوشش کرومی ندارد. نکته مهم بعدی در کابین تیپ ۱، نمایش گر بالای داشبورد است که خلاف تیپ های بالاتر، در ابعاد کوچک تری طراحی شده است و تنها قابلیت نمایش ساعت را دارد .

لوازم یدکی 206 تیپ 2 :

تیپ دو ۲۰۶ یک سال بعد از تیپ 1 آن معرفی شد که از همان موتور تی یو 3 استفاده می کرد  و 75  اسب بخار قدرت  داشت . ولی تغییرات زیادی در شبکه الکترونیکی خودرو به وجود آمد که از شبکه مولتی پلکس برای هماهنگ سازی تجهیزات الکترونیکی آن استفاده می شد .

  پژو 206 تیپ3 :

این تیپ در زمان عرضه خود شکل ظاهری آن  باز هم تفاوت زیاد و تغیر زیادی با نسخه های قبلی خود نکرده بود ولی یک سری امکانات و آپشن ها به آن اضافه شده بود که توجه ها را جلب کرد. . این مدل هم از همان موتور تی یو 3 استفاده می کرد . و جعبه دنده آن همان 5 دنده دستی بود و امکاناتی چون آینه های برقی و سیستم ترمز قوی ای بی اس و داشتن دو ایربگ جدید وسیستم تهویه خیلی مناسب این خود را خاص جلوه می داد . خط تولید این مدل و تیپ از خودروی 206 به دلایلی نامربوط متوقف شده و دیگر تولید نمی شود .

پژو 206 تیپ4  :

این تیپ ، خاص ترین و  کم یاب ترین تیپ پژو ۲۰۶ در ایران است که امروز به سختی در بازار یافت می شود . تیپ ۴ در ابتدا با هدف عرضه به جانبازان و معلولان وارد کشور شد. تیپ ۴ اولین نمونه از پژو ۲۰۶ بود که از جعبه دنده اتوماتیک بهره می برد و همچنین از موتور تی یو 5 استفاده می کرد . دلیل خاص بودن این خودرو دنده اتوماتیکی آن بود که خیلی هم مورد توجه عموم قرار گرفت .

لوازم یدکی 206 تیپ 5 :

این خودرو خودرویی است که در زمان عرضه به بازار ، از پرشتاب ترین محصولات داخلی به شمار می رفت و پر فروش ترین اتومبیل از نوع خودروی 206 است . این خودرو از موتوری با 1600 سی سی با 110 اسب بخار قدرت زیاد و همچنین گیربکس ۵ دنده دستی نیز بهره می برد .

پژو 206 تیپ 6 :

این نوع از 206 نسخه اتوماتیک است که خیلی از آن استقبال شد و گفته می شود که خودرویی بسیار اقتصادی محسوب می شود . تیپ ۶ با وجود وزن سنگین تر و برخورداری از جعبه دنده ۴ سرعته، شتاب راضی کننده ای دارد . یکی از ویژگی های این گیربکس تیپ ترونیک بودن آن است که خیلی مهم است . البته نا گفته نماند که خط تولید ان تیپ هم به دلایلی متوقف شده و دیگر این خودرو تولید نمی شود .

حتی با درنظر گرفتن تمامی این صحبت‌ها ، بازهم نباید از ایرادات فنی خودرو به عنوان یک خودروی قدیمی غافل شد . بی‌شک از خودرویی که نزدیک به دو دهه از عمر آن در بازار ایران می‌گذرد، انتظار بیشتری در زمینه بهبود ایرادات می‌رود. به صورت طبیعی ، تولیدکننده باید در سال‌های اخیر و با فروش مدل‌های جدیدتر خودرو ، باید ایرادات فنی و غیرفنی آن را کم و کمتر کند .  اما متاسفانه برخی ایرادات در پژو 206 به صورت دوره‌ای در هر مدل تکرار می‌شوند و خبری از رفع آن‌ها نیست .

قیمت همه ی تیپ هایی که نام بردیم از اولین نسخه به اخرین نسخه طبیعتا بیش تر می شود .و لوازم یدکی پژو 206 تیپ های مختلف نیز به مراتب افزایش می یابد. البته این روزه خودرو 206 نسبت به قبل قیمت خیلی بالا دارد و روند ای قیمت روند صعودی پیدا کرده است . پفته می شود که خودروی فرانسوی جذاب 206 از سال جاری دیگر تولید نخواهد شد و خط تولید آن به کلی متوقف می شود یعنی هیچکدام از نسخه ها یا تیپ ها تولید نخواهد شد .

استاندارد تصادف در این خودرو در ضربه مستقیم با سرعت حداکثر ۵۶ کیلومتر در ساعت، ۴۰ درصد تغییر فریم است. در این حالت موتور خودرو که به صورت عرضی قرار دارد به جای حرکت خطی با چرخش زاویه ای و پیچیدن شاسی ، بخشی از تتنش را در شاشی جذب می کند و به سمت پایین حرکت می کند تا به داخل کابین حمله نکند که این از ویژگی های مهم این خودرو در تصادفات به شمار می رود . این یکی از مواردمهم است که باید به آن توجه کنید . خرید تسمه تایم 206 با کیفیت و قیمت مناسب در آریا پارت به مشتریان به فروش می رسد.

در کل خودروی 206 خودروی جوان پسندی است که خیلی ها از آن استقبال می کنند و لی بعضی ها هم با توجه به دلایلی چون کم بودن فضای مناسب و مصرف سوخت نسبتا زیاد از این خودروی خوش نام استقبال نمی کنند . خودروی 206 خودرویی خاص و جذاب و همین طور اسپرت است که توجه بسیاری را به خود جلب می کند .

فروشگاه لوازم یدکی آریا پارت تمامی لوازم یدکی 206 را با کم ترین قیمت و بالا ترین قیمت به فروش می رساند.خرید سرسیلندر 206 برای تیپ 2 و تیپ 5  را نیز عرضه می کند.برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *