ایران خودرو در سال 1380 خودرویی با نام سمند تولید کرد و البته علاوه بر فروش در کشور خودمان به سایر کشور ها نیز صادر کرد سمند از روی پژو 405 ساخته اند می شود گفت جانشین پژو 405 است البته ناگفته نماند قرار بود این خودرو خیلی زودتر از اینا به بازار بیاید و تولید شود و جانشین پیکان شود اما هزینه و طراحی و قیمت نهاییش نشد. لوازم یدکی سمند نیز جز پر فروش ترین قطعات در بازار می باشد.

لوازم یدکی سمند و خودروی سمند با محبوبیت بالا در خانواده ها

لوازم یدکی سمند معمولی

سمند ملی که جز سمند ساده می باشد  اکثر قطعاتش با پژو 405 یکی می باشد.این می تواند برای صاحبان خودروی سمند ملی خیلی خوب باشد. به دلیل اینکه هزینه ی کم تری نیز بابت قطعات خودرو پرداخت می کنند. اما باید بدانیم که مشکلاتی که برای خودروی پژو 405 وجود دارد نیز برای سمند نیز وجود دارد.

 چند نوع خودرو سمند تولید شده وجود دارد ؟

1 . سمندX7

سمند ساده و معمولی یا X7 اولین نسخه خودرو سمند است که تولید ان از سال 1380 اغاز شد و تا 1388 ادامه پیدا کرد این خودرو از هر لحاظ امکانات خیلی بالاتری از  EL دارد و ما بین EL و  LXقرار دارد این نسخه از خودزو سمند فقط و فقط با موتور XU7  عرضه شده و برخلاف برخی نسخه های دیگر موتور ملی ندارد.

2. سمند LX

این نسخه از خودزو های سمند که LX نام دارد خودرو ارتقا یا فته سمند معمولی یا همان X7 است این خودرو از سال 1381 برای طراحی و ساختش اقدام شد و در سال 1383 وارد بازار شد از نکات خوب و مفید این خودرو می توان به فرمان پذیری عالی و از همه مهم تر ایمنی بالا ان اشاره نمود شایعه شده است که الان یعنی درحال حاضر این خودرو یعنی سمند LX با موتور EF7 نیز تولید می شود. از تجهیزات به کار گرفته شده در مدل LX نسبت خودرو معمولی سمند می توان به ترمز ضد قفل و کیسه هوای راننده و رینگ الومینیومی و تنظیم برقی صندلی سرنشینان جلو و سنسور هشدار دهنده دنده عقب و صندوق پران الکتریکی نام دارد.لوازم یدکی سمند چند دسته می باشد که دسته ی EF7  نیز برای خود منحصر به فرد می باشد. سرسیلندر سمند EF7 تیون آپ جز با کیفیت ترین ها و سرسیلندرهای خوب تولید داخلی محسوب می شود.

3 . سمند EL

سمند EL یا سمند کار نام دارد که مدلی از سمند ولی با اپشن های کمتر است که قبل از دهه 90 خورشیدی و بیشتر به شکل تاکسی تولید می شود این خودرو تولیدش از سال 1384 شروع شد و اما از از سال 1388 تا 1391  تعدادی از این نسخه به صورت شخصی تولید شد و در اخر خودرو سمند SE  به صورت جایگزین تولید شده که در زیر به ان اشاره شده است.

4 . سمند SE

سمند SE  با امکانات کمتر نسبت به LX جایگزین سمند معمولی و EL شد از این نسخه از خودرو در سال 1387 رونمایی شد و تولیدش از سال 1389 اغاز شد. تولید این نسخه یا مدل از سمند درسال 1397 پایان یافت تفاوت این خودرو با دیگر نسخه های ان مثلا سمند معمولی و کار از نظر فنی و تفاوت اکسل و کاهش وزنش می باشد و از نظر طراحی با مدل معمولی و EL  فرق هایی دارد مثلا چراغ های عقب و جلو پنجره و چیدمان دکمه های داشبورد ان است و اماسمند SE برخلاف EL فاقد سامانهمالتی پلکس و فرمان تلسکوپی می باشد همچنین پنجره های عقب و اینه های ان هم دستی تنظیم می شوند.

5 .  سمند سریر

این نسخه یک نسخه تشریفاتی از سمند LX است این نوع سمند در سال 1383 معرفی و در سال 1384 پیش فروشش اغاز شد اما در اخر عرضع این نوع سمند سریر تا سال 1387 به تعویق افتاد این خودرو داری موتور XU7J4P/L4 می باشد که با پزو پارس ELX و خودور زانتیا 1800 مشترک است توان این موتور برابر است با 110 اسب بخار این خودرو از لحاظ طول از سمند LX  بلن تر بوده است و دارای پنجره کرومی است و همچنین رنگ بندی و طراحی داخل ان متفاوت است این خودرو دارای فضای پای بیشتر و صحفه نمایش برای سرنشینان عقب است تولید این خودرو در سال 1391 متوقف شد.

برای خرید لوازم یدکی سمند می توانید ازبهترین مارک در فروشگاه آریا پارت خریداری کنید.

مدل های تولید نشده سمند

1 . سمند پردیس

از این نسخه از خودرو سمند که پردیس نام دارد در سال 1383 رو نمایی شد و قرار بود از سال 1385 تولید شود در این خودرو قرار بود امکانات خوب و قابل توجهی نصب شود از جمله سامانه تعلیق و کلاچ الکترونیکی و مانیتور DVD  و سامانه راه یابی و کروز کنترل ولی این خودرو با اینکه به تولید زیاد و انبوه نرسید ولی اما طراحی و امکانات در نظر گرفته شده ان الهام بخش برای خودرو های سورن و دنا شد

طراحی این خودرو در نهایت به پژو P2  انتقال یافت که در نهایت به خودروی سمند سورن منجر شد

2 . سمند زوبین

این خودرو یعنی سمند زوبین اولین نسخه کوپه سمند با ظاهری شبیه به سمند پردیس بود این خودرو دارای توربو شارژ و موتوری قوی تر و هندلینگ مناسب مواردی بود که برای این نسخه از سمند در نظر گرفته شده بود

3 . سمند کوپه

دومین نسخه کوپه سمند با عنوان سورن رونمایی شد اما هیچ وقت به تولید نرسید بعد تر از نام سورن برای خودروی دیگر که در واقع توسعه یافته خودروی پردیس یا همان پژو P2  بود استفاده شد

4 . سمند دیزلی

سمند دیزل در سال 1389 قرار بود که تولید شود که به سال 1390 موکول شد و قرار بود در سال 1392 به تعویق افتاد.قرار بود با توسعه ی موتوری شرکت بوش آلمان تولید بشود که باز هم انجام نشد و وعده ی تولید انبوه این خودرو صورت نگرفت.

5 . سمند ساحلی

این خودرو هچگاه به تولید انبوه نسید.سمند ساحلی دو در داشت و سقف آن کروک بود.

نسخه های فیس لیفت سمند

1 . سمند سورن

اولین خودروی فیس لیفت سمند; سورن بود که در سال 1385 رونمایی شد و از سال 1386 تولید می شود این خودرو از نظر فنی تفاوت چندانی با سمند LX  ندارد و بیشتر طراحی چراغ های ان تغییر کرده است و همچنین تفاوت هایی در کابین دارد و همچنین نسخه توربو شارژ سمند سورن نیز از سال 1395 تولید و عرضه می گردد سورن توربو دارای 150 اسب بخار است. سرسیلندر سمند ef7 برای سمند سورن مناسب می باشد.

2 . دنا

و دومین خودروی فیس لیفت سمند; دنا است که پروژه ساخت و طراحی این خودرو از سال 1388 اغاز شد و در نهایت این خودرو در سال 1393 به بازار عرضه شد و اما این خودرو از لحاظ طراحی بیرونی و داخلی و همچنین امکانات خودرو تفاوت های زیادی با سمند LX  دارد ولی با این حال دنا از موتور ملی بهره می برد و از نظر فنی تفاوت زیادی با LX  ندارد.

فروشگاه لوازم یدکی خودرو آریا پارت ارائه کننده لوازم یدکی سمند با کیفیت بالا و قیمت مناسب می باشد.برای ارتباط با ما تماس بگیرید.
منبع:اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *