شاید تا به حال اسم لوازم یدکی تقلبی را شنیده اید؟ یا وقتی لوازم یدکی خریداری کرده اید تقلبی بوده است .که پولتان را هدر داده اید و ممکن است در آینده ی خیلی نزدیک دچار هزینه های زیادی بشوید و ممکن است بلای جونتان نیز بشود.به دلیل اینکه امنیت خودرو هم به جنس لوازم یدکی خودرو نیز رابطه ی مستقیم داره.اما زمانی که لوازم یدکی اصلی خریداری می کنیدريا، ممکن است پول بیشتری در آن لحظه پرداخت بکنید اما خیالتان از بابت خسارت های بعد از آن راحت می باشد.

لوازم یدکی تقلبی

خرید لوازم یدکی اصلی

لوازم یدکی به قطعات و لوازمی گفته می‌شود که در زمان خرابی قطعات اصلی خودرو جایگزین آن‌ها می‌شود تا خودرو بتواند به فعالیت خود ادامه دهد .لوازم یدکی ایران خودرو، لوازم یدکی سایپا، لوازم یدکی رنو و لوازم یدکی خودروهای کره ای دسته هایی می باشند که ما کالاهای اورجینال عرضه می کنیم.

امروزه نسبت به گذشته قطعات خودرو بیش تر در دسترس هستند و همینطور فروشندگان این قطعات هم زیاد شده اند . با توجه به این موضوعات دیگرنمیتوان قطعه اصل را از قطعه تقلبی تشخیص داد . به دلیل نداشتن حد استاندارد مشخص و همین طور قیمت مشخص و کپی برداری تقلبی از اجناس اصلی، قطعات تقلبی به جای قطعات اصلی فروخته میشوند . دلیل اهمیت اصل بودن قطعه بسیار مهم است چرا که قطعات حیات سلامت خودرو و سرنشینان را تضمین می‌کنند ک اگر این قطعات سالم یا اصل نباشند مشکلات زیادی به وجود می آید .پس باید برای خرید لوازم یدکی اصلی دقت کنید و از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

راه‌های تشخیص لوازم یدکی اصلی از لوازم یدکی تقلبی :

1 – داشتن هولوگرام شرکت :

هولوگرام شرکتی در واقع همان کار نشان استاندارد را انجام میدهد و نشان میدهد که کالا متعلق به کجا می باشد و برای کدام شرکت است . دلیل زدن این هولوگرام رو کالاها این می باشد که کالای غیر استاندارد و تقلبی به دست مصرف کننده نرسد .

2 – از فروشگاه ها و سامانه های اصل خریداری کنید :

سعی کنید خرید های مربوط به لوازم یدکی خود را از فروشگاه های مطمئن و سامانه های اصل خریداری کیند . سامانه های ایمن دارای مزیت استعلام گرفتن هستند پس هر وقت که خواستد میتواند با توجه بارکد کالا از سامانه استعلام دریافت کنید . به عنوان مثال برای خرید سرسیلندر خودرو می توانید از اصالت آن مطمئن شوید و حتما از سامانه ی پیامکی برای شما پیامک بیید و برای شرکت تیون آپ باشد.

3 – داشتن نشان یا علامت استاندارد:

نشان استاندارد نان سالا بودن و اصل بودن کالا یا محصول است . زمانی که می‌خواهید قطعات با اهمیتی برای خودرو خریداری کنید ، داشتن نشان استاندارد مهم و به نوعی تضمین کالا است . پس سعی کنید نشان استاندارد را همیشه چک کنید .

4 – بررسی کردن ظاهر قطعه :

در بعضی مواقع شما با چک کردن ظاهر و قطعات محصول تقلبی با محصول اصلی میتوانید تشخیص دهید که کدام محصول بی کیفیت و تقلبی است چون که شرکت هایی که این قطعات را تولید میکنند آن ها را با کیفیت می سازند .

5 – داشتن بارکد روی کالا :

همیشه به بارکد روی محصول توجه داشته باشید چون که شرکت های سازنده محصولات بارکدی را روی محصول هک میکنند که پس از اسکن کردن آن بارکد میتوایند بفهمید محصول متعلق به کجا و کدام شرکت است و یا محصول تقلبی یا اصل است .

6 – بسته بندی قطعه اصلی :

همیشه با دقت و مشاهده کردن به بسته بدی محصول از اوضاع آن محصول با خبر می شوید . اگر هنگام خرید لوازم یدکی متوجه رنگ رفتگی بسته‌بندی و تغییر شکل آن می‌شوند که این نشان از پایین بودن کیفیت محصول است .

7 – نوع آلیاژ کاربردی:

نوع مواد و آلیاژی که در ساخت قطعات اصلی به کار می رود بسیار مرغوب است و به واسطه همین مرغوبیت از سایر مارک های مشابه متمایز شده است بدیهی است که نوع آلیاژ کاربردی در کیفیت ظاهری قطعه تاثیر گذار است .

تمام موارد بالا خیلی مهم است پس آن ها را رعایت کنید و توجه کنید که حتما جنسی که خریداری می کنید حتما اصل باشد. . البته مواردی دیگری مانند لمس کردن محصول یا قطعه مورد نظر . نوع جوشکاری شده قطعه . نوشته ها یا نوشتار روی قطعه و نوع پرچکاری محصول یا قطعه . می تواند در تشخیص دادن محصول اصل از تقلبی کمکتان کند تا دچار سردرگم نشوید .

اگر محصولی از لوازم یدکی خریداری می کنید که قیمت آن بسیار ارزان است پس حتما راجب قیمت و مشخصات محصول خریداری شده تحقیق کنید چون آن محصول به احتمال زیاد تقلبی است . اگر متوجه شدید لوازم یدکی که خریداری کرده‌اید تقلبی است، حتما به فروشگاه مراجعه کنید و مسئله را به صاحب آن اطلاع دهید. به این شکل فروشگاه هم از تقلبی بودن محصولاتش آگاه می‌شود و دیگر از پخش‌کننده‌ی قبلی خرید نمی‌کند .

لوازم یدکی اصلی

نکته : بهترین روش برای تشخیص لوازم یدکی اصلی از تقلبی، مقایسه کردن قطعه‌ی جدید با قطعه‌ ی قدیمی است. قطعه‌ای که می‌خرید باید به قطعه‌ ای که کارخانه روی خودرو گذاشته است مشابه و از یک نوع مواد اولیه ساخته شده باشد . استفاده نکردن از قطعات اصلی و باکیفیت در خودروهای گران قیمت باعث میشود که آن قطعه ی بی کیفیت و تقلبی به خود خودرو و دیگر قطعات آن آسیب برساند و خودرو با مشکل جدی رو به رو شود و هزینه های زیادی به وجود بیاورد .

قطعات تقلبی از طریق قاچاق کالا وارد کشور میشوند و به دست مصرف کننده میرسند . به احتمال زیاد این قطعات تقلبی توسط شرکت ها و کارخانه های غیر مجاز تولید شده و استفاده از آن ها مشکل ساز میشود . پس سعی کنید در خرید قطعات خودرو محتات باشید و حواستان را جمع کنید تا مشکلی پیش نیاید . مواردی که نام بردیم را حتما در خرید قطعه در دستور کار خود قرار دهیدی و از آن ها کمک بگیرید تا ضرر نبینید .

آریا پارت تمامی اجناس خود را ضمانت کرده و اگر 6 ماه تا یک سال مشکلی برای کالای خریداری شده یا حنی برای خودروی خودتان به وجود بیاید، هم هزینه ی کالای خریداری شده را پرداخت می کند و هم تا 3 میلیون خسارت می دهد.مطمئن بودن در کیفیت جنس و قیمت مناسب کالا باعث شده که در لوازم یدکی اصلی در ایران به فروش بالا برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *