واشر سرسیلندر از قطعات اصلی موتور خودرو است و نقش مهمی در تکمیل فعالیت‌های سرسیلندر دارد. واشر سرسیلندر برای جلوگیری از خروج سوخت و گاز و نفوذ آب و روغن به داخل سیلندر کاربرد دارد. این محصول توسط برندهای داخلی و خارجی با بهترین کیفیت برای انواع خودروها از جمله پراید تولید می‌شود. در ادامه به معرفی این قطعه و بهترین مارک واشر سرسیلندر پراید می‌پردازیم.

بهترین واشر سرسیلندر برای پراید

بهترین واشر سرسیلندر برای پراید

واشر سرسیلندر پراید و انواع آن

واشر سرسیلندر از قطعات مهم موتور پراید به شمار می‌رود. این قطعه بین سرسیلندر و بلوک سیلندر نصب می‌شود. واشر سرسیلندر کاربردهای متفاوتی دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به جلوگیری از خروج سوخت و گاز و نفوذ آب و روغن به داخل سیلندر اشاره کرد.

این قطعه از فلز و پنبه نسوز تولید می‌شود؛ زیرا در مجاورت دمای بالای موتور قرار دارد و باید از سوختگی در امان باشد؛ بنابراین یکی دیگر از کاربردهای واشر سرسیلندر انتقال حرارت بالای محفظه احتراق است. همچنین یکی از مهمترین ویژگی‌های این محصول انعطاف‌پذیری بالا هنگام استفاده و تعویض است.

واشر سرسیلندر پراید در بهبود عملکرد و کارایی موتور خودرو اهمیت ویژه‌ای دارد و از ترکیب آب و روغن درون سرسیلندر جلوگیری می‌کند. در صورتی که واشر سرسیلندر خراب شود می‌تواند به موتور آسیب بزند. انواع واشر سرسیلندر پراید عبارتند از:

واشر سرسیلندر معمولی

این واشر از متریال و در کیفیت معمولی ساخته می‌شود و بیشترین استفاده را خودروهای پراید دارد. از نظر طراحی و ابعاد عملکرد مناسبی دارد و قیمت واشر سرسیلندر معمولی مقرون‌به‌صرفه است.

واشر سرسیلندر تقویت شده

این نوع واشر سرسیلندر از متریال بهتر و در کیفیت بالاتر تولید می‌شود، همچنین ابعاد آن بهینه‌تر است. واشر سرسیلندر تقویت شده در افزایش عمر و کارایی موتور پراید بسیار تاثیرگذار است.

واشر سرسیلندر تقویت شده ی پراید

واشر سرسیلندر تقویت شده ی پراید

وظایف بهترین واشر سرسیلندر برای پراید

واشر سرسیلندر پراید وظایف زیر را به عهده دارد:

آب‌بندی سیلندر

واشر سرسیلندر با آب‌بندی کردن سیلندر کارکرد آن را بهینه‌تر می‌کند و مانع از نشتی گاز می‌شود. در این صورت راندمان و قدرت موتور افزایش می‌یابد.

هدایت مایعات

مایع خنک‌کننده موتور و روغن موتور از سیالات موردنیاز سرسیلندر و بلوک موتور هستند. این سیالات در مسیرهای واشر سرسیلندر در گردش هستند و واشر این وظیفه را به عهده دارد آنها را در مسیر درست خود قرار دهد.

حفظ و نگهداری مایعات

مایع خنک‌کننده موتور و روغن موتور نباید با یکدیگر مخلوط شوند. واشر سرسیلندر از نفوذ این دو مایع به یکدیگر خودداری می‌کند و اجازه نمی‌دهد با هم مخلوط شوند.

ویژگی‌های بهترین واشر سرسیلندر برای پراید

همانطور که اشاره شد واشر سرسیلندر از قطعات مهم موتور به شمار می‌رود و باید از ویژگی‌های مطلوبی برخوردار باشد. ویژگی‌های بهترین مارک واشر سرسیلندر پراید عبارتند از:

تراکم‌پذیری

واشر سرسیلندر باید تمام منافذ بلوک و سرسیلندر را پر کند و هرچه میزان تراکم‌پذیری آن بیشتر باشد می‌تواند این دو قطعه را به طور کامل نفوذناپذیر کند. واشرهای مسی از تراکم‌پذیری بالا بهره‌مند هستند.

ضریب حرارتی بالا

با توجه به این که واشر سرسیلندر در مجاورت محفظه احتراق قرار دارد باید ضریب حرارتی بالایی داشته باشد و بتواند حرارت را انتقال دهد.

مقاومت در مقابل فشار

واشر سرسیلندر مرغوب در برابر انبساط ناهمگون از سوی قطعات موتور دچار آسیب نمی‌شود. در واقع باید بتواند در برابر فشار وارد شده از سمت قطعات موتور مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

قیمت پایین

واشر سرسیلندر از جمله قطعاتی است که به دلیل سوختن به دفعات بالا تعویض می‌شود. همچنین باز شدن سیلندرها ملزم به تعویض واشر است، در نتیجه این قطعه باید قیمت مناسبی داشته باشد.

معرفی بهترین مارک واشر سرسیلندر پراید

در زمینه تولید واشر سرسیلندر شرکت‌های داخلی و خارجی مختلفی فعالیت می‌کنند که از نظر کیفیت و قیمت با یکدیگر دارای تفاوت هستند. بهترین مارک واشر سرسیلندر پراید در بازار ایران عبارتند از:

  • مارک صبا
  • مارک سایپا
  • مارک کیک ترکیه
  • مارک ویکتور راینز آلمان
  • مارک میلور فرانسه
  • مارک آیس کره
  • مارک الدورا
  • مارک دینا پارت
  • مارک اتو کنتا

این برندها در بازار ایران بسیار خوشنام هستند و کیفیت قابل قبولی دارند. از بین برندهای ایرانی بهترین واشر سرسیلندر پراید صبا مورد تایید بسیاری از فروشندگان و خریداران است. این تولیدکنندگان در تولید واشر سرسیلندر پراید از تکنولوژی روز و مواد باکیفیت استفاده می‌کنند.

راهنمای خرید بهترین واشر سرسیلندر برای پراید

اگر به دنبال خرید بهترین مارک واشر سرسیلندر پراید هستید به نکات زیر توجه کنید:

سازگاری با مدل خودرو

واشر سرسیلندر انواع مختلفی دارد که برای مدل‌های گوناگون استفاده می‌شوند. در هنگام خرید واشر سرسیلندر باید از سازگاری آن با مدل و سال ساخت خودروی خود اطمینان حاصل کنید.

برند و کیفیت

نوع برند در انتخاب واشر سرسیلندر پراید اهمیت ویژه‌ای دارد. به این منظور به سراغ برندهای مطرح بروید که محصولات آنها از بهترین کیفیت و طول عمر بالایی برخوردار هستند.

جنس

متریال به کار رفته شده در واشر سرسیلندر باید از استحکام و مقاومت بالا در برابر حرارت و ضربه برخوردار باشند، همچنین واشرهای سرسیلندر فولادی انتخاب مناسبی هستند.

ضمانت و گارانتی

واشر سرسیلندر خریداری شده باید ضمانت و گارانتی مناسب داشته باشد، در این صورت با وقوع خرابی می‌توانید آن را تعویض کنید.

نصب تخصصی

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی حتماً نصب واشر سرسیلندر را به افراد متخصص و ماهر بسپارید.

تعویض به موقع

واشر سرسیلندر در بازه‌های زمانی مشخص نیاز به تعویض دارد و باید به طور مرتب از آن نگهداری کنید تا عملکرد موتور پراید را بهبود ببخشد.

خرید واشر سرسیلندر

خرید بهترین واشر سرسیلندر برای پراید

فروشگاه آریا پارت به فروش انواع لوازم یدکی پراید ارزان از بهترین برندها به‌صورت اینترنتی می‌پردازد. از طریق دسته‌بندی موجود می‌توانید انواع واشر سرسیلندر را مشاهده کنید و به مقایسه ویژگی‌ها و قیمت‌های هر یک بپردازید. این مجموعه همواره تلاش می‌کند بهترین برندهای تولیدی واشر سرسیلندر را گردآوری کند و بهترین محصولات را در اختیار مشتریان قرار دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و قیمت سرسیلندر پراید از طریق راه‌های ارتباطی موجود با کارشناسان فروشگاه تماس بگیرید.

سخن پایانی

در مقاله امروز به معرفی و بررسی ویژگی‌های بهترین واشر سرسیلندر برای پراید پرداختیم و همچنین از بین برندهای معرفی شده می‌توانید یکی را انتخاب کنید. واشر سرسیلندر از قطعات ضروری موتور پراید است و باید در نگهداری و تعویض به موقع آن کوشا باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *