سرسیلندر یکی از قطعات مهم در تمام خودروها است و از اجزای ثابت موتور به شمار می‌رود. یکی از پرفروش‌ترین خودروها در ایران پژو ۴۰۵ است و سرسیلندر از پرکاربردترین قطعات در آن شناخته می‌شود که باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. در مقاله امروز در خصوص ویژگی‌های بهترین مارک سرسیلندر پژو 405 صحبت خواهیم کرد.

سرسیلندر پژو 405

سرسیلندر پژو 405


معرفی سرسیلندر پژو ۴۰۵

پژو ۴۰۵ دارای دو مدل موتور ۱۶ سوپاپ و ۸ سوپاپ است که هر دو از سرسیلندر آلومینیومی برخوردار هستند. سرسیلندر از مهمترین اجزای موتور به شمار می‌رود که جهت تنظیم جریان هوا و سوخت به داخل سیلندرها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قطعه در بالای موتور قرار داشته و مجموعه سوپاپ و مانیفولدها روی آن سوار می‌شوند. سرسیلندر 8 سوپاپ همان سرسیلندر ux7 می باشد که 1800 سی سی حجم موتور دارد که نقاط ضعف و قوت زیادی دارد. اگر از هرکسی از سرسیلندر این خودرو بپرسید اولین چیزی که به ذهنش می رسد، سوختن واشر سرسیلندر آن می باشد که از نقطه ضعف های این سرسیلندر  به حساب می آید.

سرسیلندر ۴۰۵ از آلیاژ آلومینیوم و چدن تشکیل شده و مطابق با بهترین تجهیزات و فناوری روز ساخته می‌شود. همچنین استفاده از آن در دیگر خودروها مانند پژو پارس معمولی و سمند معمولی نیز امکان‌پذیر است. سرسیلندر ۴۰۵ به طور کلی از دو قسمت تشکیل می‌شود که شامل پوسته سرسیلندر، مانیفولد ورودی و خروجی هستند.


ویژگی‌های بهترین مارک سرسیلندر برای 405

بهترین مارک سرسیلندر پژو 405 از بهترین کیفیت تولید شده است و برای ماشین‌هایی که دارای موتور ۱۸۰۰ هستند استفاده می‌شود. این محصول از استحکام کافی برخوردار است و می‌تواند در برابر تغییر فرم‌ها و تنش‌هایی که در اثر احتراق سوخت و نیروهای وارده ایجاد می‌شوند مقاومت کند. این سرسیلندر از آلومینیوم با آبکاری مخصوص ساخته شده و در برابر حرارت زیادی که حین کار کردن موتور به وجود می‌آید مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. یکی از مهمترین اجزای سرسیلندر واشر سرسیلندر است که بین بلوک سیلندر و سرسیلندر قرار می‌گیرد. این واشر می‌تواند تا دمای ۱۵۰۰ درجه سانتیگراد را تحمل کند. البته با توجه به جنس و کیفیت این محصول حداکثر دمای قابل تحمل آن متفاوت است.


بهترین مارک سرسیلندر پژو 405 چیست؟

ایران تولیدکنندگان متعددی جهت ساخت سرسیلندر ۴۰۵ دارد که برای برخی از خودروهای دیگر نیز قابل استفاده هستند. بهترین مارک سرسیلندر برای ۴۰۵ عبارتند از:

  • سرسیلندر پژو 405 عظام
  • سرسیلندر پژو 405 دینا پارت
  • بالین تک یا همان تیون آپ
  • سرسیلندر پژو 405 گوهر قطعه
  • سرسیلندر پژو 405 سانکس
خرید سرسیلندر

خرید سرسیلندر

سرسیلندر لخت پژو 405 تیون آپ

مشخصات:

  • مناسب خودروی پژو 405، پژو پارس
  • مناسب خودروهای بنزینی و دوگانه سوز
  • جنس سرسیلندر از آلومینیوم
  • تولید کارخانه ی بالین تک

مارک


سرسیلندر کامل پژو 405 تیون آپ

مشخصات:

  • مناسب خودروی پژو 405، پژو پارس
  • مناسب خودروهای بنزینی و دوگانه سوز
  • جنس سرسیلندر از آلومینیوم
  • تولید کارخانه ی بالین تک
  • آب بندی شده
  • همراه با قطعات 

 


علاوه بر این مارک‌ها برندهای دیگری نیز وجود دارند که به تولید سرسیلندر و عرضه آن در بازار می‌پردازند. مارک‌های ذکر شده از فروش و رضایت بالایی بهره‌مند هستند و به‌عنوان بهترین نمونه در بازار یاد می‌شوند. کیفیت ساخت، دوام، قیمت و پشتیبانی از فروش در هر یک از این برندها متفاوت است و با توجه به نیاز و بودجه خود می‌توانید آنها را خریداری کنید.

برای تهیه بهترین مارک سرسیلندر پژو 405 دوگانه  و بهترین مارک سرسیلندر پژو 405 تک سوز برند تیون آپ و عظام پیشنهاد می‌شود. همچنین سرسیلندر الدورا با توجه به قیمت مناسبی که ارائه می‌دهد گزینه ایده‌آلی به شمار می‌رود. سرسیلندر تیون آپ به‌عنوان بهترین سرسیلندر برای 405 شناخته می‌شود. این محصول در مقایسه با سایر مارک‌ها در برابر حرارت، خوردگی، ساییدگی، ترک و شکستگی مقاومت بالا و کیفیت بهتری دارد.

سوختن واشر سرسیلندر


علت سوزاندن واشر سرسیلندر توسط پژو ۴۰۵

در ادامه برخی از دلایل سوزاندن واشر سرسیلندر را توضیح داده ایم:

کیفیت پایین

سرسیلندهایی که از واشر بی‌کیفیت ساخته شده‌اند کیفیت پایینی دارند و نمی‌توانند در برابر فشار و دمای بالا مقاومت کنند. برای همین زودتر از موعد می‌سوزند. بنابراین باید بهترین مارک سرسیلندر برای پژو ۴۰۵ را خریداری کنید.

مونتاژ نادرست

اگر واشر سرسیلندر به درستی بر روی سرسیلندر قرار نگیرد موجب نشتی آب و روغن می‌شود و در نتیجه زودتر دچار سوختگی خواهد شد.

کمبود آب رادیاتور

اگر آب رادیاتور کم باشد حرارت موتور بیش از حد خواهد شد و باعث سوختن واشر سرسیلندر می‌شود.

روغن بی‌کیفیت

سرسیلندر باکیفیت نمی‌تواند به تنهایی عملکرد موتور را بهبود ببخشد و در صورتی که از روغن بی‌کیفیت استفاده شود از قطعات موتور مانند واشر سرسیلندر به خوبی محافظت نمی‌کند.


نکات مهم درباره ی سرسیلندر پژو 405


نکات مهم هنگام خرید سرسیلندر برای 405

برای خرید بهترین مارک سرسیلندر برای پژو 405 دوگانه بهتر است به نکات زیر دقت کنید:

  • ضریب حرارتی واشر سرسیلندر باید بالا باشد و به راحتی نسوزد.
  • قرار گرفتن واشر سرسیلندر بر روی سیلندر بسیار مهم بوده و باید کاملاً نشت‌بندی شود.
  • برای خرید سرسیلندر نیازی نیست هزینه بالا بابت واشر آن پرداخت کنید زیرا واشرها به دلیل باز و بسته شدن مداوم در حال تعویض هستند.
  • سرسیلندر و واشر باید توانایی انبساط غیر همگون را داشته باشند و در برابر فشار مقاومت بالایی از خود نشان دهند.
  • این که بهترین سرسیلندر پژو 405 چه برندی باشد بسیار مهم است و کیفیت سرسیلندر را نشان می‌دهد.
  • سرسیلندرهای باکیفیت از قیمت بالاتری برخوردار هستند. بهتر است برای تهیه سرسیلندر بادوام بیشتر هزینه کنید تا نیاز نباشد مداوم واشر آن را تعویض نمایید.
  • خرید سرسیلندر را حتماً از مراکز معتبر و مطمئن انجام دهید. مراکز غیرمعتبر محصولی بی‌کیفیت و با هزینه بالا ارائه می‌دهند.

قیمت بهترین سرسیلندر پژو 405 دوگانه

قیمت بهترین سرسیلندر پژو 405 متغیر بوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد. شرکت تولیدکننده، کیفیت، موجودی در بازار، جنس و... از مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت سرسیلندر کامل پژو 405 شناخته می‌شوند. سرسیلندر در افزایش مصرف سوخت و عملکرد موتور بسیار تاثیرگذار است و نباید صرفاً به دنبال ارزان‌ترین آن باشید.


خرید اینترنتی بهترین مارک سرسیلندر پژو 405

خرید آنلاین لوازم یدکی مانند سرسیلندر از فروشگاه اینترنتی آریا پارت بسیار راحت بوده و در سریع‌ترین زمان ممکن به محل موردنظر ارسال می‌شود. این محصول در برندها، کیفیت‌ها و قیمت‌های متنوع ارائه می‌شود و با کمترین بودجه نیز می‌توانید آن را تهیه کنید. امکان خرید عمده سرسیلندر نیز وجود دارد و با قیمت بسیار مناسب‌تر عرضه می‌شود. کافی است محصول موردنظر خود را از دسته‌بندی‌ها انتخاب کنید و با مقایسه قیمت‌ها بهترین گزینه را انتخاب نمایید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق شماره‌های تماس در سایت با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

خرید سرسیلندر خودرو

خرید سرسیلندر خودرو


سخن پایانی

در مقاله امروز بهترین مارک سرسیلندر برای پژو 405 بررسی شد و با توجه به نیاز خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. برای تهیه سرسیلندر ۴۰۵ با بهترین کیفیت و قیمت مناسب می‌توانید از فروشگاه آنلاین لوازم یدکی آریا پارت خرید خود را انجام دهید. این مجموعه در بستری امن به فروش انواع قطعات خودرو از جمله سرسیلندر برای تمامی خودروها می‌پردازد.

 

97 دیدگاه در “بهترین مارک سرسیلندر پژو 405

  1. حسن گفت:

    بهترین مارک سرسیلندر در ایران مارک زرین قطعه یزد هستش

    1. کامران گفت:

      دقیقا ، من پس از بررسی زیاد از سوابق عملکرد سرسیلندر ها، زرین یزد رو انتخاب کردم و فعلا در این چند سال راضی هم بودم در مقاله بالا غیر منصفانه از این سر سیلندر با کیفیت اسمی برده نشده و برعکس از سرسیلندر ایساکو که توی بازار ازش تعریف نمیشه و مورد دار زیاد داشته بعنوان سرسیلندر خوب یاد شده ،من ۳۰ سال در ایران خودرو و ۲۰ سال آن در بخش کیفیت مواد بودم

    2. ناشناس گفت:

      آره زرین عالیه

    3. ناشناس گفت:

      اینا که گفتی هیچ کدوم کیفیت زیادی نداره

  2. معیاری گفت:

    اشغالترین سرسیلندر در ایران است که هر دو سال واشر میزنن .من هفت ساله دارم چهار بار واشر زده.حالم از این موتور بهم میخوره می‌خوام بفروشم پراید بگیرم راحت بشم

    1. heisenberg گفت:

      بله متاسفانه سرسیلندر پژو 405 خیلی واشر میزنه و از این نظر بد و منفی هستش.

    2. رحمان گفت:

      سلام ی شلنگ فشار قوی از پیچ هوا گیری به رادیاتور بکش تا واشر نسوزته این اصلاح در ۴۰۵ ضروریه وخرج چندانی هم نداره

      1. heisenberg گفت:

        سلام. ممنون از کامنتتون و راهنماییتون.

        1. استاد کیانوش گفت:

          سلام. بله متاسفانه 405 زود واشر میزنه و دلیل واشر زدن 405 اینه که بلوکه سیلندر 405 بد طراهی شده. دلیل واشر زدن فضایه بین بوش تا سیلندر خالی هست و واشر سیلندر در حد نیم ثانت روی این بوش قرار میگیرد و فقط یک بار دمای ماشین بالا بر ماشین زود واشر میزند. اگر جوری این بوش و سیلندر 405 طراحی کنن که حداقل یک ثانت نیم واشر روی بوش قرار بگیرد ماشین خیلی کمتر واشر میزند.

          1. heisenberg گفت:

            سلام وقتتون بخیر. تشکر از شما بابت راهنماییتون

          2. امیر گفت:

            این که شما فرمودین باعث میشه واشر دچار پوسیدگی بشه مخصوصا اگر چند وقت از ماشین استفاده نکنید واشر کلا میپوسه دلیل سوختن واشر قرار داشتن سوپاپ دود سیلندر ۲و۳ کنار هم هست در بیشتر اوقات واشر از قسمت وسط میسوزه که دقیقا بین اون دو تا سوپاپ دود هست نا گفته نمونه بنده خودم ۱۰ ساله پژو ۴۰۵ سوار میشم و خدا رو شکر تا حالا واشر نسوزوندم

          3. جعفرقلی گفت:

            سلام طراحی سیلندر پژو بهترین است
            متاسفانه کیفیت و آلیاژ سیلندر و سرسیلندر پایین اومده و زود گرما رو منتقل میدن
            وگرنه پژو فرانسه داشتم ۴ماه یه پیچ سرسیلند نداشت

          4. heisenberg گفت:

            با سلام و احترام
            ربطی به آلیاژ نداره. از قدیم هم سرسیلندر xu7 زود واشر سرسیلندر میسوزوند و علتش هم به طراحی سرسیلندر مربوط میشه.

      2. آرین گفت:

        نخیر این کار اشتباه است و عملا با این کار ترموستات حذف میشود در چرخه آب ضمنا این کار اگه خوب بود شرکت سازنده این کارو انجام میداد هرکی این کار را بکنه مصرف بنزینش دو برابر میشه و احتمال ترک خوردن سیلندر ماشینتون هم زیاد میشه

        1. امیر گفت:

          نه خیر همچین چیزی نیست در پژو های 2000 این شیلنگ به طور فابریکی بود شاید بخاطر همین 2000 خیلی کم واشر میسوزوند

        2. محمد گفت:

          ن عزیزم خیلی از کارهایی ک شرکت انجام میده اشتباهه،خوده اعضای شرکت هم از من و شما استاد کارها تشکیل شده،خیلی تاثیر داره تو واشر زدن داره

      3. احسان گفت:

        بالا ترین سطح رادیاتور از سطح پیچ هواگیری بازم پایین تره ، هوا هم همیشه میاد بالا ترین نقطه ،یعنی همون جایی که پیچ هوا گیری هست ، پس شیلنگ هم که به رادیات وصل کنی بازم هوا میاد همونجا تو شیلنگه جمع میشه ، یکم تاثیر داره ،چون دیگه حالت قفل شدن آب بخاطر هوا ضعیف تر میشه ،ولی کاملا حل نمیشه

      4. ناشناس گفت:

        از پیچ هواگیری به کجایی رادیات وصل میشه ؟

      5. ناشناس گفت:

        درود جناب شما چند ساله شیلنگ کشیدین .یعنی واقا جواب میده

      6. حمیدرضا خزایی گفت:

        این کار اصلا جواب نمیده ومنطقی نیست لطفاً اطلاعات غلط ندید به مردم

    3. Maten گفت:

      یه راه کار بهت میگم برو آمپر ترموستاتت. رو عوض کن بعد یه باطری ساز بگو دما ماشینو بیاره پایین رو خط اول آمپر فن ها روشن بشه دیگه عمری میشه من الان ۹ساله واشر نزده الانم که مجبورم بازکنم برا رینگ پیستونه

  3. ناشناس گفت:

    یه نمونه سرسیلندر بهینه من دیدم که دیگه واشر نمیسوزنه
    کیفیت عالی من انداختم رو ماشینم دوسال و نیمه داره کار میده

    1. heisenberg گفت:

      با سلام و احترام. چقدر هم عالی. خداروشکر. البته نگهداری خود شما هم بی دلیل نیست

    2. حبیب گفت:

      سلام اسمش چیه داش

      1. امیر گفت:

        سلام آقا به نوع واشر و مکانیک خیلی بستگی داره من شرکتی دو سال و نیم خریدم الان فکر کنم دویست هزارتا راه رفته هنوز خدارو شکر اصلا آب کم نمیکنه

    3. ناشناس گفت:

      من یه 405دارم 3ساله نه واشرسوزونده نه اذیتم کرده

      1. heisenberg گفت:

        سلام. خداروشکر. حالا شما میتونید در مقاله ی علت سوختن واشر سرسیلندر رو مطالعه بفرمایید تا هیچوقت این اتفاق برای شما صورت نگیرد.

    4. ناشناس گفت:

      سلام چه مارکی بود؟

    5. ابراهیم گفت:

      سلام برندش چیه چندخریدی ازکجاخریدی

    6. ناشناس گفت:

      اسمش چیه

    7. فردین گفت:

      از کجا باید تهیه کنیم
      اسمش چیه

      1. heisenberg گفت:

        با سلام. چی میخواستید؟

  4. جمشید گفت:

    سلام‌بهترین سرسیلند تیون آپ است عالی

    1. heisenberg گفت:

      سلام. وقتتون بخیر. بله درست می فرمایید.

      1. رضا گفت:

        باسلام چنانچه خواستید واشر سرسیلندر تعویض کنید ازهیچ گونه چسب استفاده نکنید چون باعث گرفتگی سوراخ های رفت و برگشت آب می‌شود ولی از بهترین واشر استفاده شود

        1. heisenberg گفت:

          با سلام و احترام. از رنگ چی؟ یک مکانیک گفتش رنگ استفاده بشه که آب نده

  5. قاسم گفت:

    سلام من قطعه شویی دارم اکثر سر سیلندرها بخاطر روغن نا مرغوب دچار آسیب می‌شوند.از هر ۱۰ تا موتور ۶تاش روغن‌های تصفیه که چسب دارن هست.من که می شورم دارم می بینم

  6. راد گفت:

    بدترین موتور وارده شده به ایران ، از نظر هزینه تعمیرات و نگهداری ، موتور دهه ۸۰ میلادی پژو ۴۰۵ ساخت فرانسه است.
    موتورهای فرانسوی اعم از سیتروئن ، رنو ، پژو جزء موتورهای گرم هستند و دمای آب موتور آنها ۸۵ درجه سانتیگراد است. موتور فرانسوی زیر این درجه ، خام سوزی دارد.
    بهترین موتور وارد شده به ایران ، موتور ۱۳۰۰ سی سی طراحی جنرال موتور امریکا و فورد انگلستان در محصولات سایپا همانا پراید است.
    طراحی های مشابه در خودروهای هیوندایی و کیا( بغیر از پراید) توسط جنرال موتور ، فورد ، رنجروور میباشند.
    مزایای این موتورها ، عمر مفید قطعات ، نگهداری آسان ، هزینه تعمیرات و نگهداری کم ، قابلیت تراشکاری میل لنگ ، سیلندر ، سرسیلندر ( سیلندر و میل‌لنگ پژو ۴۰۵ قابل تراشکاری نیست و هنگام تعمیرات اساسی باید از سایز استاندارد استفاده کرد) تا چهار مرتبه قابل تراشکاری و نهایتا سیلندر را بوش زدن است.

    1. heisenberg گفت:

      ممنونم بخاطر اطلاعاتتون.

  7. کامران گفت:

    دینا پارت اصلا قطعه ساز نیست , این شرکت صرفا خرید و پخش قطعات خودرویی را در بازار خودرو بعهده دارد!!!!!!

    1. heisenberg گفت:

      سلام. بله درسته. بهترین قطعه ساز در ایران کارخانه ی بالین تک هستش.

  8. مجید گفت:

    سلام دو سه سالی یکبار جنتهای اب عوض کنید استا مکانیک خوب و با تجربه موقع تعمیر ماشین ببرید فشنگهای اب سالی یکبار تعویض بکنید اب مقطر ماشین همیشه با زد یخ روغنی مثلا فیروزگام به میزان ۳لیتر اب یک لیتر روغن ترمز مخلوط کرده داخل ماشین داشته باشید هر هفته اب رادیاتور هر چه کم داشت با آبی آماده در ماشین دارید اضافه بکنید نگاه کردن مرتب به آمپر اب فراموش نشود رعایت شود اصلا احتیاج نمیشه ماشین واشر بس زونه که تعمیرگاه بروید واسلام

    1. heisenberg گفت:

      سلام. کاملا درسته پاسختون.

    2. آرین گفت:

      داداش روغن ترمز مال سیستم ترمزه مال رادیات نیست شما نوشتی با یه روغن ترمز مخلوط کن آب را خخخخخ

  9. سید محمد، گفت:

    والا از سال ۹۰ که ماشین پژو ۴۰۵ دو گانه سوز گرفتم ۱۵/۸۰۰/۰۰۰ تا به الان دست به موتورش نزدم ،،،فقط یکبار که امانت دادم کسی آب روغن قاطی کرده بود،،اونم تو رادیاتور آب اصلا نبود ،،

    1. heisenberg گفت:

      سلام. بله دقیقا اگر مراقبت کافی باشد اتفاقی یا خرابی پیش نمیاره.

  10. سالار گفت:

    سرسیلندرپژو باید بااچارتایم بسته بشه متاسفانه خیلی ازمکانیکها از لوله واچار بکس استفاده میکنن سرسیلندر موج دار قرارمیگیره درحد تاب حتما باید مکانیک از اچارتایم استفاده کنه برای بستن سرسیلندر

    1. عطا کریمی گفت:

      البته استاد آچار تایم نه (تورچ متر)

    2. عطا راد گفت:

      البته استاد آچار تایم نه(تورچ متر)

  11. رضا گفت:

    با کیفیت‌ترین سرسیلندر فقط و فقط با مارک ریخته گری آلومینیوم ایران خودرو می‌باشد که تازه به بازار عرضه گردیده است با توجه به شناخت بنده از این محصول و نحوه ساخت آن توصیه میشود با اطمینان کامل از آن استفاده نمایید.

    1. heisenberg گفت:

      با سلام. ممنون از کامننتون. ولی بهترین مارک سرسلندر در ایران تیون آپ هستش با اختلاف.

  12. محمد احیایی گفت:

    با سلام .. اشغال ترین موتور وارد شده به ایران هست که هم استهلاک بالا دارد و هم نقاط ضعفی زیاد .هم مصرف بالا و هم راندمان کم . نوع موتور مصرفی در خودروهای ایران خودرو گر چه از نظر ظاهر کشش بالای دارد ولی با نوع خارجی و سال تولید با سایر مارکهای دیگر جهانی مقایسه شود مشخص خواهد شد که خودروسازی ما در کجا با این انحصار بندی ها قرار گرفته است

    1. heisenberg گفت:

      سلام. بله شما درست می فرمایید. سرسیلندر پژو 405 به نسبت از بقیه سرسیلندر ها مصرفش بیشتر هستش.

  13. محمد احیایی گفت:

    با توجه به رشد اطلاعات کشورها و اطلاع رسانی سریع شما باید با توجه به شرایط کشورمان بهترین موتورها از نظر کیفیت و استهلاک و ماندگاری و مصرف و طرز نگهداری آن را معرفی کنید که سرمایه ایران برای آیندگان باقی بماند

    1. heisenberg گفت:

      با سلام. بله درسته. الان هم ما پیشنهاد میدیم سرسیلندر تیون آپ اگر در بازار بود خریداری بشود.

  14. گروه صنعتی بهزاد گفت:

    ۱سرسیلندر های عظام معرف به این شده که کاسه نمد میل سوپاپ بیرون نیفته
    ۲ سرسیلندر هایس که معرفی کردید ،‌عظام و دیناپارت. اصلا تولید کننده سرسیلندر نیستن

    1. heisenberg گفت:

      سلام. بله تولیدکننده نیستن. فقط فروشنده هستن. تولیدکننده ی برتر سرسیلندر در ایران بالین تک هستش.

  15. محمد گفت:

    سلام بهترین سر سیلندر پژو طرح قلبی و شمع کج است فرانسوی من خریدم الان از ۹۴ واشر نسوخته ۸ بار کف تراش میشه

    1. heisenberg گفت:

      سلام. خیلی عالی. ممنون از کامنتتون.

  16. محمد حقیقی گفت:

    البته که نوع و کیفیت سرسیلندر و واشر مهم هست اما به نظر من مشکل اساسی و منطقی در سوختن واشر می‌تونه رادیاتور کم حجم و نابرابر با قدرت موتور این خودرو باشه که اگر رادیاتور را به چهارلول و سوپر ارتقا دهیم یقینا از سوختن پی درپی وارشر و سرسیلندر خلاص خواهیم شد

    1. heisenberg گفت:

      سلام. میتونه یکی از دلایلش همین باشه. شما می تونید علت سوختن واشر سرسیلندر رو از مقاله های ما مطالعه بفرمایید.

  17. رحمان گفت:

    سلام ی شلنگ فشار قوی از پیچ هوا گیری به گلوی رادیاتور بکش خلاص دگه واشر سوزی رو فراموش کن

    1. heisenberg گفت:

      ممنون از راهنماییتون

  18. آراز گفت:

    سلام دوستان من یک خودرو سمند دارم به توصیه مکانیکم هشت سال پیش سرسیلندر مارک عظام گرفتم طی هشت سال فقط دو بار واشر زده اونم دومین بارش مقصر خودم بودم

    1. heisenberg گفت:

      سلام. بله دلیلش این هست که تولیدکارخانه ی بالین تک هستش.

    2. علی گفت:

      اشغال ترین سرسیلند عظام

  19. هادی گفت:

    سیلندر پژو طراحی فرانسه است و روی میلیونها خودرو جواب داده ، بی عیب نیست بخصوص فاصله کم دو سیلندر وسط که موجب نازک شدن اجباری واشر میشه و اگر در شرایط نامناسب ازش استفاده کنیم از همان ناحیه واشر میزنه
    شیلنگهای آب را کنترل کنید ، ترموستات وا چک کنید، مجاری و لوله های ورود هوا و فیلتر ها را بصورت دوره ای چک کنید، سطح آب و روغن را روز درمیان چک کنید … این ماشین عمر نوح میکنه

    1. heisenberg گفت:

      سلام. ممنون از راهمایتون

  20. ناشناس گفت:

    بهترین مارک سر سیلندر که من استفاده کردم مارک بالتین هستش که هم کیفیت خوبی داره و هم قیمت مناسب

    1. heisenberg گفت:

      سلام. ممنون از کامنتتون.

  21. ناشناس گفت:

    سلام به نظرم کارکرد این موتور بین پنج تا هفت ساله ما ملت بدبختی هستیم که بعد از منسوخ شدن این ماشین هنوز داریم سوارش میشیم واستفاده به جیبی عده میره.

    1. heisenberg گفت:

      سلام. بله شما درست می فرمایید. دقیقا

  22. حسن گفت:

    عظام فعلا بهترین مارک اسن.

    1. heisenberg گفت:

      عظام مارک خوبیه. اما مارک های دیگه هم خوب هستن.

  23. محمد گفت:

    بهترین واشر سرسیلندر از جنس مس هست یه کم گرونه اما ارزش داره من خودم برا سمند استفاده کردم الان ۳ سال اخ نگفته ضمنا اینو بگم چند بار هم مشکل فن داشتم و آمپر تا انتها بالا رفته اما خوب جواب داده واشر سرسیلندر مسی حرف ندارد

    1. heisenberg گفت:

      سلام. ممنون از راهنماییتون.

  24. پوریا گفت:

    موتور ۴۰۵ بی کیفیت ترین و پرسود ترین برای شرکت ایران خودرو که جیب ملت رو خالی میکنه به همین خاطر از رده خارج نمیشه

    1. heisenberg گفت:

      سلام. ممنون از نظری که دادید.

  25. لقمان تیموری گفت:

    از ‌نظر ‌من.طرز‌رانندگی ‌هم‌تاثیر ‌دارد‌من‌دوسال‌دارم ‌چنین ‌مشکلی ‌نداشتم

  26. امین گفت:

    واشر دوسال یک بار باید تعویض بشه خودم هم سرسیلند کامل لازم دارم

  27. Rabenhood گفت:

    جنس سرسیلندروواشرمهمه امامهمتراینه که مکانیک های مابلدنیستن چجوری، ببندن. توجه کردین ماشین صفرگاهی تا10سالم باهمون واشرکارمیکنه امابمحض بازشدن سرسیلندربعدش هرکاری میکنی سالی یکبارشش مه یکبارواشرمیزنه. همش به مونتاژ ربط داره. سرسیلندرپژوبایدحتمادر۳مرحله وحزونی بسته بشه
    هرمرحله بایک ضریب قدرت ترک متر. اینجوری، دیگه مشکل حله بشرط نگهداری اصولی

    1. امیروووو.... گفت:

      دمت تنها کسی که درست گفت تویی. فقط به مونتاژ مربوطه

  28. Rabenhood گفت:

    اینم عرض کنم که یه فوت کوزه گری هم داره که درظاهرچیزی نیست امابسیارموثره.
    من خودم مکانیکم وکردستان هستم 80درصدمشتریهام ماشینهای شوتی هستن که زیرفشارکاری شدید وبگازبگاز مسیردور هستن. تاحالا یک مورد هم برگشتی نداشتم بخاطرواشر زدن. اگه اوستاکار تعمیرکارباشه واقعا میتونه راهشوپیداکنه. مشکل اونجاست که همه تعویض کارشدن بجای تعمیر

  29. سام صداقتی گفت:

    سلام و درود خدمت تمام عزیزان بنده تراشکار هستم و با انجام یک فرایند مخصوص کاری رو میتونم انجام بدم که دیگه سر سیلندر واشر نزنه قابل توجه قطعه سازان عزیز
    09178880409

  30. سام صداقتی گفت:

    سلام و درود خدمت تمام عزیزان بنده تراشکار هستم و با انجام یک فرایند مخصوص کاری رو میتونم انجام بدم که دیگه سر سیلندر واشر نزنه قابل توجه قطعه سازان عزیز
    09178880409

  31. gl گفت:

    من نمی‌دانستم موتورپژو آنقدر واشر می‌سوزاند ونمیگرفتم یک واشر مولتی لایر گرفتم که بین بوشها مقداری فلز دارد یکسال است کار می‌کند. قبلا خیلی واشر میسوخت .یک چیز مهم این است که پس از بستن سرسیلندر حدود دو سه مرتبه پیچهای سر سیلندر حتما باید اچار کشی شود وگر نه واشر نشست می‌کند ومیسوزد .که متاسفانه بعضی مکانیکی آن کار را انجام نمی‌دهند و شاید نمیدانند .غیر از سر سیلندر هر پیچی که بسته شود حتما باید چندین مرتبه اچارکشی شود .وقتی ماشین را برای هر تعمیری می‌برید پیش استاد کار
    دوباره پیش استاد کار بروید برای اچارکشی دوبار پیچ ها

  32. ناشناس گفت:

    سلام موتور پژو 405 بدرد نمی خوره سرطان

  33. علوی گفت:

    کونکس بهترینه

  34. علی نظری گفت:

    سر سیلندر دنا مهریز بوش المانه

  35. ناشناس گفت:

    بدرونی فقط دلیل واشر زدنه

  36. مرتضی گفت:

    سلام سه ساله اورتک انداختم رو ماشین پر فشار هم رانندگی میکنم منطقه کویری کولر تابستون دائم کار خدارو شکر آخ نگفته

  37. ناشناس گفت:

    سلام
    من دوازده ساله پژو دارم سرسیلندر ایزل ترکیه گذاشتم روش دو بار کلا واشر زده هر پنج سالی ی بار سرسیلندر هنوز استاندارده واشر تک سوراخ هنوز میخوره

    1. heisenberg گفت:

      با سلام. خیلی ام عالی. البته مراقبت و نحوه ی صحیح رانندگی شما هم بی دلیل نبوده

  38. قاسم گفت:

    سلام
    من دوازده ساله پژو دارم سرسیلندر ایزل ترکیه گذاشتم روش دو بار کلا واشر زده هر پنج سالی ی بار سرسیلندر هنوز استاندارده واشر تک سوراخ هنوز میخوره

  39. ناشناس گفت:

    خودرو پژو ۴۰۵ بنزینی تک سوز قدیم یک خودرو فراری بوده و مدل ۸۴ دو هزار ۲۰۰۰ حرف نداشت وپر شتاب پرقدرت وسریع بوده است اما مردم ایران قدر آن را ندانستند و موتور ۱۸۰۰ و۱۶۰۰ سی سی اسب بخار جای آن را گرفته ۴ سیلندر ۸ سوپاپ و۱۶ سوپاپ تیو فایف که جنس اشغال چینی جای آن را گرفته و بدرد سگ نمی خورد….موتور فرانسه در آب و هوای سرد و معتدل غوغا می کند نه در هوای گرم وسوزان ایران….که خودرو جوش می آورد ودر زمستان یخ می زند……سر سیلندرفقط تیون آپ و زرین یزد. بقیه اشغال ……

    1. heisenberg گفت:

      با سلام. ممنون از پاسسخ کاملتون.

  40. مهدی گفت:

    با سلام بنظر بنده که خودم چندین سال تو قطعه سازی و ریختگری بودم بهترین سرسیلندر و بلوکه سری قدیم موتور بشل که امروزه به اسم عظام فروخته میشه و برای اینکه واشر نزنه همیشه جزئیات مهمن چون اکثر ماشینها با بست فلزین یا عمر شلنگ کم میشه و بقول معروف هوا میکشه ماشین تو مدلهای قدیمی حذف شیلنگهای اضافه جواب داده و سرویس سالانه رادیاتور خواهشاً رادیاتور و اوزینک و شلنگ‌ها ترموستات سالیانه تعویض کنید با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *