تسمه، حلقه ای از ماده ی انعطاف پذیر  می باشد. برای اتصال مکانیکی و انتقال انرژی بین دو یا چند شفت مورد استفاده قرار میگرد. این قطعه در واقع جز مهم ترین قطعه خودرو می باشد. تسمه ها کاربرهای های متفاوتی دارند و براساس همین تفاوت با توجه به نوع کاربردشان از جنس های مختلفی مانند چرم،لاستیک،پارچه و پلیمر که باعث انعطاف پذیری آن میشود،ساخته میشود. قیمت تسمه تایم خودرو به همراه قیمت تسمه دینام خودرو را میتوانید در سایت آریا پارت مشاهده کنید.

تفاوت تسمه تایم و تسمه دینام

تفاوت تسمه تایم و تسمه دینام

مزیت و معایب استفاده از تسمه تایم و تسمه دینام

این قطعه در واقع باعث می شود که روند کار بسیار راحت تر شود. یعنی اگر تسمه نباشد خیلی کار سخت می شود و خرابی قطع بالا می رود. هنگامی که از چرخ دنده به تنهایی استفاده می شود باید شفت ها با یکدیگر موازی باشند که این امر در تسمه نیاز نیست. وزن کمی دارد و نیازی به روغن کاری نمی باشد، همچنین صدای بسیار کمی دارد. در برابر تغییر بارهای ناگهانی نیز مقاوم است و راندمانی بالاتری نسبت به زنجیر دارد (بین 90% تا 98% میباشد که معمولا 95% است).

از معایب تسمه میتوان گفت که هنگام انتقال سرعت دقت پایین تری نسبت به چرخ دنده دارد،توانایی انتقال قدرت پایینی دارد و دمای کاری آن نیز از -35 درجه تا 85 درجه سانتی گراد میباشد.

فرق تسمه تایم و تسمه دینام

فرق تسمه تایم و تسمه دینام از نظر جنس و ظاهر متفاوت است. ممکن است هرکسی بگوید که از لاستیک هستند، اما اگر با جزییات مشاهده شود و بررسی شود متوجه ی فرق جنس آن می شوید. از نظر بافت و لایه ها تسمه ایم و تسمه دینام تفاوت های زیادی باهم دارند. همچنین از نظر ظاهری تسمه تایم دندانه دارد ولی تسمه دینام به صورت شیاری است. هر خودرویی برای خود تسمه تایم مخصوص خود را دارد و از نظر تعداد دندانه باهم فرق دارند. در مورد تسمه دینام هم باید ذکر کرد که برای هر خودرویی سایز تسمه و اندازه ی شیار ها نیز باهم متفاوت است. البته لازم است بگوییم ممکن است گاهی اوقات خودروهایی تسمه تایم با شماره دندانه ی یکسانی داردند و همچنین شماره ی تسمه دینام و تسمه کولر یکسانی دارند. به عنوان مثال تسمه تایم پژو پارس با تسمه تایم پژو 405 یکسان است و یا تسمه تایم تیبا، کویی، ساینا و پراید یکسان هستند. برای خرید انواع تسمه تایم خودروهای ایرانی و خرید انواع تسمه دینام خودروهای ایرانی با گارانتی با آریا پارت اقدام کنید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تاریخ انقضای تسمه تایم

هر گاه علائمی مانند ترک خوردن،پوسیدگی،خوردگی و ساییدگی را مشاهده کردید بدانید که تسمه در حال خراب شدن است. البته از بین رفتن قسمتی از دندانه ها خبر از خرابی آن میدهد.اگر دیر متوجه خرابی و پوسیدگی آن بشوید باعث میشود به خرج بیوفتید. چرا که جبران نا پذیر است. پس بهتر است قبل از پوسیدگی آن را تعویض کنید.جنس نا مرغوب یا تاریخ انقضای آن منقضی شده باشد باعث می شود خیلی زود تر از موعود تسمه پاره شود.پس حتما بای خرید دقت کنید که جنس خوب تهیه کنید و حتما تاریخ مصرفش منقضی نشده باشد. البته لازم به ذکر است هنگام خریدن هم باید به تاریخ انقضای تسمه تایم هم توجه کرد و اگر از زمان تولید آن خیلی میگذرد به هیچ وجه از آن استفاده نشود. به دلیل اینکه دیگر خاصیت کشسانی خود را ندارد و به راحتی پاره می شود.

خرید انواع تسمه ی خودرو

در فروشگاه آنلاین لوازم یدکی برای تایمینگ و دینام موجود می باشد. برای خودروهای شرکت سایپا و ایران خودرو و دیگر شرکت های خارجی موجود در بازار می توانید تهیه کنید. قیمت مناسب و جنس با کیفیت از تمایزات ما نیز می باشد.

2 دیدگاه در “اهمیت تسمه تایم و تسمه دینام در خودرو

  1. هادی گفت:

    سلام و وقت بخیر
    لیست قیمت دایکو ایتالیا و دانگیل کره
    شرایط پرداخت
    و چند درصد از لیست اصلی برای نمایندگی کم می کنید

    1. heisenberg گفت:

      با سلام و احترام
      لطفا با شماره ی 09108443188 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *