آب و روغن قاطی کردن میتواند برای خودرو مضر باشد و همینطور برای شما هزینه های زیادی به وجود می آورد. موتور خودرو از جنس فلز و قطعات مکانیکی است به همین دلیل سیاری از قطعات در کنار یکدیگر کار میکنند . وقتی آب با روغن در خودرو قاطی میشود در اصطلاح میگویند آب روغن قاطی کردن . وقتی در خودرو دما بسیار بالا میرود وموتور خودرو خیلی داغ میشود واشر سرسیلندر میسوزد و خراب میشود . وقتی واشر سر سیلندر در اثر گرمای زیاد میسوزد خودرو آب و روغن قاطی میکند . البته هر وقت  در آب رادیاتور خودرو مقداری روغن مشاهده کردید حواستان باشد چون در خودروی شما آب و روغن قاطی شده است .

آب روغن قاطی کردن

بیشتر آب و روغن قاطی کردن مربوط به واشر سرسیلندر است .عوامل خراب شدن واشرسرسیلندر عبارت اند از: .

عوامل خرابی واشر سرسیلندر :

1 – جوش آوردن موتور

2 – کار نکردن فن خودرو

3 – به پایان رسیدن عمر واشر سرسیلندر خودرو

واشر سرسیلندر تمل ترکیه

جوش آوردن موتور :

اگر رعایت نکنید و در مواقعی که هوا گرم است از خودرو مراقبت نکنید خودروی شما جوش می آورد .عوامل جوش آوردن آب رادیاتور میتواند موارد زیادی باشد.از جمله با فشار بالا گاز دادن و دیر دنده عوض کردن.زمان زیادی در ترافیک بودن.گرمای هوا و همچنین کمبود آب و یا نداشتن ضد یخ. و مواردی از قبیل کار نکردن فن خودرو و یا کولر گرفتن در زمان زیاد و یا سوراخ بودن رادیاتور خودرو.

کار نکردن فن خودرو :

اگر اینکار به درستی صورت نگیرد ، دمای موتور بالا می‌رود و خودروی شما جوش می آورد .

به پایان رسیدن عمر واشر سرسیلندر خودرو :

وقتی طول عمر واشر تمام میشود و به پایان میرسد به درستی کار نمیکند و حتما باید تعویض گردد .

نشانه های آب روغن قاطی کردن :

1 – دیدن و مشاهده کردن آب در درب موتور خودرو یکی از نشانه های آب و روغن قاطی کردن است .

2 – وجود بخار در در موتور خودرو .

3 – خودرو در سرما روشن نشود .

4 – خارج شدن دود سفید از خودرو.

5 – دیدن روغن در رادیاتور .

6 –  تغییر شکل لوله‌های متصل رادیاتور .

7 – ماشین در حرکت است ولی رادیاتور خودرو همچان سرد است .

تمام مواردی که در بالا گفته شد درست است پس به آن ها توجه کنید و مراقب باشید خودروی شما آب روغن قاطی نکند .

اثرات آب و روغن قاطی کردن :

در صورت بروز اتفاق و شرایطی مجاری آب و روغن ترک برداشته و در نهایت موجب ترکیب و قاطی کردن آب و روغن موتور می شود که قابل تشخیص است .

به طور کلی هر دلیلی که منجر به خارج شدن آب یا روغن از مجاری مخصوص خود و نفوذ به کانال دیگری شود، باعث آب و روغن قاطی کردن موتور می شود . شایع ترین علت این مسئله به سوختن واشر سر سیلندر بر می گردد .

نکته : شایع ترین دلیل آب روغن قاطی کردن که شما داخل مخزن رادیاتور خود، روغن مشاهده کنید . به یاد داشته باشید که با مشاهده ی چنین حالتی به هیچ وجه نباید به حرکت خود ادامه دهید. زیرا در این صورت صدمات پرهزینه تری بر خودروی خود و البته جیبتان تحمیل کرده اید .

روال کار بدین ترتیب خواهد بود که همزمان با روشن شدن موتور، پره‌های واترپمپ نیز به واسطه تحرک تسمه یا زنجیر تایم شروع به . دوران می‌کنند و موجب گردش مایع خنک‌کننده یا همان آب رادیاتور درون منافذ ویژه می‌شوند؛ بدین ترتیب گرمای موتور توسط آب موجود در منافذ بلوک سیلندر . جذب شده و از طریق رادیاتور به بیرون دفع می‌شود تا دمای موتور همواره در یک محدوده استاندارد (معمولا ۸۰ تا ۹۰ درجه) حفظ شود و به سلامت پیشرانه آسیبی وارد نگردد. لازم به ذکر است که روغن موتور نیز در فرایند خنک‌سازی پیشرانه تاثیرگذار خواهد بود .

وجود حباب در آب رادیاتور . کم شدن سطح آب . وجود لایه روغن رادیاتور.

تمام موارد بالا جزو مواردی مهم در سوختن واشر سرسیلندر و آب روغن قاطی کردن است .

کم شدن سطح آب :

وقتی آب موتور ناگهانی کم میشود و نشانه ای از خرابی های اعم از ترکین لوله هاو … نیست احتمال . دارد که واشر سر سیلندر دچار سوختگی یا خرابی شده است  .  چون که ، آب موتور خودرو به سوی منافذ دیگر مانند مجرای روغن و محفظه سیلندر حرکت نموده است و در حین احتراق سوخت ، همراه با دود به شکل بخار از موتور خارج می گردد .

وجود حباب در آب رادیاتور:

وقتی حباب های حاصل از فشار کمپرس سیلندر است حتما واشر سرسیلندر شما به مشکل بر خورده و در این شرایط باید تعویظ یا تعمیر گردد .

وجود لایه روغن رادیاتور :

چه درب رادیاتور موتور خودرو را در زمانی که موتور خودرو سرد بود باز نمودید، و متوجه شدید که لایه ای روغن بر روی سطح آب آن موجود است، حتم داشته باشید که واشر سر سیلندر، دارای نقص یا سوختگی گردیده است و روغن به درون محفظه آب رادیاتور نفوذ یافته است .

موارد اصلی پیش گیری کردن از قاطی شدن آب و روغن :

 1 – همیشه از ضد یخ و مایع خنک کننده استفاده کنید .

2 – حصول اطمینان از عملکرد صحیح و مناسب فن خنک کننده

3 – چک کردن پشت سر هم سطح آب رادیاتور

4 – تعویض به موقع و به هنگام روغن موتور

5 – انجام تست های دوره ای به منظور حصول اطمینان از درستی عملکرد رادیاتور و موتور خودرو .

وقتی روغن با آب قاطی شده چه کنیم :

1 – خاموش کردن و توقف کردن سریع خودرو .

2 – در رادیاتور خود رو به آرامی آب بریزد .

3 – درب کاپوت را به منظور خنک شدن خودرو به آرامی باز کنید .

4 – زدن تک استارت در هر چند دقیقه به گونه ای که خودرو روشن نگردد .

5 – تماس گرفتن با تعمیر کار یا امئداد جاده ای .

جمع بندی :

در حواستان باشد که آب و روغن در خودروی شما قاطی نشود چون میتواند مشکلات جدی درست کند و هزینه های زیادی برای شما بتراشد . اگر هم قصد تعمیر خودرو را در رابطه با قاطی شدن آبر و روغن دارید تعمیر کردن ماشین یا خودروی خود را به دست افراد ماهر بسپارید تا خودروی شما از این خراب تر نشود و مشکلات بیش تری پیش نیاید .

فروشگاه آریا پارت پخش کننده انواع سرسیلندر های خودرو با برند معتبر و با کیفیت سرسیلندر تیون آپ می باشد و همچنین قطعات موتور را نیز داراست.همچنین برای جلوگیری از واشر سوزوندن از واشر سرسیلندرهای با کیفیت تمل (TEMEL) نیز استفاده کنید.

برای دریافت لیست قیمت ها با ما تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

5 1 vote
امتیاز به این محصول